Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPACTS OF RECIPIENT’S EMOTIONS AND EXPECTATIONS ON SALES OF EXCHANGES ON INTERNET

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 81 - 94, 01.12.2012

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of consumer's emotions and to find out if there is a relationship between the consumers benefit and frequency of making purchases in on-line exchanges. Sectional and descriptive nature of this research was held between 01 January – 31 March 2012 in Turkey. 715 internet recipients were participated in the survey. Survey data analized with SPSS statistical program. During the analysis of data and information; factor and reliability analysis, frequency distributions and correlation analysis were applied. The significance level based on p <0,01. As a result of the research, the consumer's emotions in on-line shopping process have been affected. A meaningful relationship was founded out between the expectations of consumers benefit and the frequency and amount of on-line shopping. Consumers decide shopping decisions according to the feelings of the snapshot. Curiosity and entertainment are the most real emotions of on-line shopping. The end of the research, suggestions were given to businesses to know on issues; having a highly secure web sites, easy and simple transactions of recipients, expectations which are revealed that psychological factors in on-line shopping. 

Kaynakça

  • Babin, Barry J. & William R. Darden & Mitch Griffin “Word amd/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitirian Shopping Value” Jorunal of Consumer Research, Mar 1994; 20, 4; Pharmaceutical News Index, p:644.
  • Barwise, Patrick & Anita Elberse & Kathy Hammond “Marketing and The Internet: A Research Review”, Jorunal of Global Information Management, Apr- Jun 2005; 13, 2; ABI/INFORM Global, p:66.
  • Çağıltay, Kürşat “Herkes İçin İnternet”, Haziran, 1994.
  • Doolin Bill & Stuart Dillon & Fiona Thompson & James L. Corner “Perceived Risk, the Internet Shopping Experience and Online Purchasing Behavior: A New Zealand Perspective”, Pazarlama Dünyası Dergisi, 2002, 2-7.
  • Forsythe, Sandra & Chuanlan Liu & David Shannon & Liu Chun Gardener “Development of a Scale to Measure the Perceived Benefits and Risk of Online Shopping”, Jorunal of Interactive Marketing Voluma 20, Number 2, Spring 2006, pp. 55-75.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Pazarlama Yönetimi, I. Basım, İstanbul: Beta Basım, 1999.
  • Kim, Dan Jong & Bongsoon Cho & H. Raghav Rao “Effects of Consumar Lifestyles on Purchasing Behavior on the Internet: A Conceptual Framework and Empirical Validation”, Proceedings of The Twenty First International Conference on Information Systems ICIS ’00, Dec 2000, pp. 688-695.
  • Odabaşı, Yavuz & Gülfidan Barış “Tüketici Davranışı”, Mediacat Kitapları, 2002. Turan, Aykut Hamit “İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Modeli (E-TAM) ile Bir Model Önerisi”, Akademik Bilişim, 2008, p. 723-731.
  • Westbrook, Robert A. & Richard L. Oliver, “The Dimensionality of Consumar Emotions Pattern and Consumar Satisfaction”, Journal of Consumar Research, Volume 18, p. 84-91.

İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 81 - 94, 01.12.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, on-line alışverişlerde; tüketici duygularının etkisini incelemek ve tüketicilerin fayda algılamaları ile alışveriş yapma sıklığı arasında bir ilişki olup–olmadığını belirlemektir. Kesitsel ve tanımlayıcı nitelikte olan bu araştırma, 01 Ocak – 31 Mart 2012 tarihleri arasında Türkiye genelinde gerçekleştirilmiştir. İnternet üzerinde yapılan ankete, 715 alıcı katılmıştır. Anket verileri SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Veri ve bilgilerin analizinde; faktör ve güvenilirlik analizi, frekans dağılımları ve korelasyon analizi yapılmıştır. Anlamlılık p<0,01 düzeyinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, tüketici duygularının on-line alışveriş sürecini etkilediği saptanmıştır. Tüketicilerin fayda beklentileri ile on-line alışveriş sıklığı ve miktarı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Tüketiciler alışveriş kararlarını, anlık duygularına göre vermektedirler. Merak ve eğlence duyguları, on-line alışverişte en çok hissedilen duygulardır.
Araştırma sonunda; işletmelere, web sitelerinin yüksek güvenlikli olması, işlemlerin basit ve sade olması, alıcıların on-line alışveriş beklentileri ve bu beklentileri ortaya çıkartan psikolojik faktörleri bilmeleri konularında öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Babin, Barry J. & William R. Darden & Mitch Griffin “Word amd/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitirian Shopping Value” Jorunal of Consumer Research, Mar 1994; 20, 4; Pharmaceutical News Index, p:644.
  • Barwise, Patrick & Anita Elberse & Kathy Hammond “Marketing and The Internet: A Research Review”, Jorunal of Global Information Management, Apr- Jun 2005; 13, 2; ABI/INFORM Global, p:66.
  • Çağıltay, Kürşat “Herkes İçin İnternet”, Haziran, 1994.
  • Doolin Bill & Stuart Dillon & Fiona Thompson & James L. Corner “Perceived Risk, the Internet Shopping Experience and Online Purchasing Behavior: A New Zealand Perspective”, Pazarlama Dünyası Dergisi, 2002, 2-7.
  • Forsythe, Sandra & Chuanlan Liu & David Shannon & Liu Chun Gardener “Development of a Scale to Measure the Perceived Benefits and Risk of Online Shopping”, Jorunal of Interactive Marketing Voluma 20, Number 2, Spring 2006, pp. 55-75.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi, Pazarlama Yönetimi, I. Basım, İstanbul: Beta Basım, 1999.
  • Kim, Dan Jong & Bongsoon Cho & H. Raghav Rao “Effects of Consumar Lifestyles on Purchasing Behavior on the Internet: A Conceptual Framework and Empirical Validation”, Proceedings of The Twenty First International Conference on Information Systems ICIS ’00, Dec 2000, pp. 688-695.
  • Odabaşı, Yavuz & Gülfidan Barış “Tüketici Davranışı”, Mediacat Kitapları, 2002. Turan, Aykut Hamit “İnternet Alışverişi Tüketici Davranışını Belirleyen Etmenler: Geliştirilmiş Teknoloji Modeli (E-TAM) ile Bir Model Önerisi”, Akademik Bilişim, 2008, p. 723-731.
  • Westbrook, Robert A. & Richard L. Oliver, “The Dimensionality of Consumar Emotions Pattern and Consumar Satisfaction”, Journal of Consumar Research, Volume 18, p. 84-91.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gözde Mert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mert, G. (2012). İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(2), 81-94.
AMA Mert G. İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Aralık 2012;4(2):81-94.
Chicago Mert, Gözde. “İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2012): 81-94.
EndNote Mert G (01 Aralık 2012) İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4 2 81–94.
IEEE G. Mert, “İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 81–94, 2012.
ISNAD Mert, Gözde. “İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 4/2 (Aralık 2012), 81-94.
JAMA Mert G. İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4:81–94.
MLA Mert, Gözde. “İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 81-94.
Vancouver Mert G. İNTERNET ÜZERİNDEKİ ALIŞVERİŞLERDE, ALICININ DUYGU VE BEKLENTİLERİNİN, SATIŞ ÜZERİNE ETKİLERİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2012;4(2):81-94.