Günümüz rekabet ortamında hem kamu sektörü hem de özel sektör çalışanlarının performansı işletmeler açısından hayati bir önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı; ücret, kariyer ve iş tatmini unsurlarının banka çalışanlarının performansları üzerindeki etkisini inceleyerek, kamu ve özel sektör banka çalışanlarının performanslarını etkileyen faktörlere ilişkin benzerlik ve/veya farklılıkları ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada; belirlenen bir kamu bankası ve bir özel banka çalışanlarına literatürde yer alan Hackman ve Oldham’ın kullandığı “İş Tatmini Ölçeği”, Sigler ve Pearson’un Kirkman ve Rosen’dan aldığı “Performans Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ücret, kariyer ve iş tatmininin banka çalışanlarının performansları üzerindeki ağırlıklı etkileri tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2 |