BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 1, 57 - 71, 01.06.2014

Öz

Social media has become capable of reaching public at any time and any place with great ease. In today’s world, social media as the most powerful tool has become an inherent part of people’s lives. Businesses has become use social media to reach consumers with introduce of social media. Consumers can reach every business and brand as like to reach everybody via social sites. Thus, businesses has become more active and effective at competition world. Analysis of consumer behavior allows businesses to make necessary attacks in a market. Every attacks that doing from a business have main importance for increase sales, provide profit & image and increase market share. Competition has increase at business world via social sites. In general, become creative at production of businesses and take quality which is most important factor for consumption is an unavoidable reality. In this direction, social media, marketing and reflection to the product quality of marketing with social media will be demonstrated with a study based on consumers

Kaynakça

  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y. ve Kılıç, B.(2010). Facebook’tayız 2. Baskı.
  • İstanbul Beta Yayınları. Göksel, A.B., Kocabaş, F., Elden, M.(1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla
  • İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul. Güngör, N.(2011). İletişime Giriş, Siyaset Kitabevi. Ankara.
  • Jefkins, F.(1983). Modern Marketing, M+E Handbook Series, 2nd Edition.
  • Karalar, R.(2006). Tüketici Davranışları. Anadolu Üniversitesi, Web-Ofset. Eskişehir. 1. Baskı.
  • Kaya, H.R.(1985). Kitle İletişim Sistemleri, Teori Yayınları Ankara.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, S.İ.(1999). Marketing PR. Media Cat Yayınları.
  • Plaka Matbaacılık. Ankara. Mutlu, E.(2008). İletişim Sözlüğü. Ayraç Kitabevi. Ankara.
  • Özmen, Ş.(2009). Ağ Teknolojisinde Yeni Ticaret Yolu:Eticaret İstanbul Bilgi
  • Üniversitesi Yayınları. İstanbul. Peltekoğlu, F.(2009). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları İstanbul.
  • Shih, C.(2009). “Facebook is the Future of CRM”, Customer Relationship
  • Management, November 2009.
  • Solmaz, B.- Görkemli H.N.(2012). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya
  • Kullanımı, Akdeniz İletişim Dergisi, Aralık 2012, Sayı 18, Antalya.
  • Tutar, H.(2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara

SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI

Yıl 2014, Cilt: 6 Sayı: 1, 57 - 71, 01.06.2014

Öz

Sosyal medya her zaman ve her yerde rahatlıkla insana ulaşabilmektedir.Günümüz dünyasında, çok güçlü araç haline gelen sosyal medya, insan yaşamının da vazgeçilmez bir parçası olmuştur. Sosyal medyanın yaşama girişi ile işletmeler de tüketiciye ulaşmak için çok etkili olan bu alanı kullanmaktan geri kalmamıştır.Tüketici paylaşım siteleri ile her kesime ulaşabildiği gibi, istediği işletme ve markaya da ulaşmaya başlamıştır.Böylelikle, işletmeler rekabet dünyasında daha bir aktif ve etkili olmaya başlamışlardır. Pazardaki tüketici davranışlarının analiz edilebilmesi, işletmelerin gerekli atılımları yapmasını sağlar. İşletme tarafından gerçekleştirilecek atılımlar, işletmenin satışlarını artırmasında, kar ve imaj sağlamasında, piyasa payını yükseltmesinde esastır. İşletme alanında, rekabet önü alınamaz bir şekilde sosyal paylaşım ağlarıyla gelişmektedir. İşletmelerin, genel olarak üretimlerinde yaratıcı olmaları ve tüketici için satın alımda en etkin faktörlerden biri olan kaliteyi yakalama çabası içine girmeleri kaçınılmaz bir gerçektir. Bu doğrultuda, çalışmada sosyal medya, pazarlama ve sosyal medya ile pazarlamanın ürün kalitesine yansıması, tüketicilerin çalışılacaktır. gözüyle incelenip değerlendirilmesiyle ortaya konulmaya

Kaynakça

  • Durmuş, B., Yurtkoru, E. S., Ulusu, Y. ve Kılıç, B.(2010). Facebook’tayız 2. Baskı.
  • İstanbul Beta Yayınları. Göksel, A.B., Kocabaş, F., Elden, M.(1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla
  • İlişkiler ve Reklam, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul. Güngör, N.(2011). İletişime Giriş, Siyaset Kitabevi. Ankara.
  • Jefkins, F.(1983). Modern Marketing, M+E Handbook Series, 2nd Edition.
  • Karalar, R.(2006). Tüketici Davranışları. Anadolu Üniversitesi, Web-Ofset. Eskişehir. 1. Baskı.
  • Kaya, H.R.(1985). Kitle İletişim Sistemleri, Teori Yayınları Ankara.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, S.İ.(1999). Marketing PR. Media Cat Yayınları.
  • Plaka Matbaacılık. Ankara. Mutlu, E.(2008). İletişim Sözlüğü. Ayraç Kitabevi. Ankara.
  • Özmen, Ş.(2009). Ağ Teknolojisinde Yeni Ticaret Yolu:Eticaret İstanbul Bilgi
  • Üniversitesi Yayınları. İstanbul. Peltekoğlu, F.(2009). Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınları İstanbul.
  • Shih, C.(2009). “Facebook is the Future of CRM”, Customer Relationship
  • Management, November 2009.
  • Solmaz, B.- Görkemli H.N.(2012). Büyükşehir Belediyeleri ve Sosyal Medya
  • Kullanımı, Akdeniz İletişim Dergisi, Aralık 2012, Sayı 18, Antalya.
  • Tutar, H.(2003). Örgütsel İletişim, Seçkin Yayınları, Ankara
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Remziye Terkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Terkan, R. (2014). SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(1), 57-71.
AMA Terkan R. SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2014;6(1):57-71.
Chicago Terkan, Remziye. “SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6, sy. 1 (Haziran 2014): 57-71.
EndNote Terkan R (01 Haziran 2014) SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6 1 57–71.
IEEE R. Terkan, “SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, ss. 57–71, 2014.
ISNAD Terkan, Remziye. “SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 6/1 (Haziran 2014), 57-71.
JAMA Terkan R. SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6:57–71.
MLA Terkan, Remziye. “SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 1, 2014, ss. 57-71.
Vancouver Terkan R. SOSYAL MEDYA VE PAZARLAMA: TÜKETİCİDE KALİTE YANSIMASI. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2014;6(1):57-71.