Gönüllü kuruluşların en önemli sorunlarından birisi, gönüllü tabanını
zenginleştirememeleridir. Bir kuruluşun etkinliği sahip olduğu insan gücüne ve
onun niteliğine bağlıdır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin STK’lara
ilişkin aldıkları derslerin, gönüllüğü nasıl algıladıladıkları ve gönüllü olma
davranışı ve niyetlerine etkisini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak toplam
234 öğrenciyi kapsayan bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin ilgili
dersi almadan önceki ve sonraki algılamalarında farklar olduğu ve derslerin
öğrencilerin gönüllülük hakkındaki farkındalığını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca bu konuda ders almanın öğrencilerin gönüllü kuruluşlara üye olmaları ve
bağış yapmalarında da artış sağladığı görülmüştür.
One of the major goals of voluntary organizations is to expand their volunteer
base. The effectiveness of an organization depends on its human resources and its
qualities. The purpose of this study is to examine the effect of NGO education on
university students' volunteering perception, intention and participation. For this
purpose research was conducted including 234 students. The findings suggest that
there are differences in perception before and after taking the course and there is
an increase in students' awareness about volunteering. Additionally it was found
that taking a course about NGOs increased student membership of voluntary
organization and students' donation to NGOs
NGO Voluntary Organizations Volunteerism Volunteer Education
Diğer ID | JA98AM88VG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1 |