BibTex RIS Kaynak Göster

STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 18 - 27, 01.06.2016

Öz

Gönüllü kuruluşların en önemli sorunlarından birisi, gönüllü tabanını
zenginleştirememeleridir. Bir kuruluşun etkinliği sahip olduğu insan gücüne ve
onun niteliğine bağlıdır. Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin STK’lara
ilişkin aldıkları derslerin, gönüllüğü nasıl algıladıladıkları ve gönüllü olma
davranışı ve niyetlerine etkisini araştırmaktır. Bu amaca yönelik olarak toplam
234 öğrenciyi kapsayan bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin ilgili
dersi almadan önceki ve sonraki algılamalarında farklar olduğu ve derslerin
öğrencilerin gönüllülük hakkındaki farkındalığını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Ayrıca bu konuda ders almanın öğrencilerin gönüllü kuruluşlara üye olmaları ve
bağış yapmalarında da artış sağladığı görülmüştür.

THE EFFECT OF NGO EDUCATION ON VOLUNTEERING TENDENCY: A STUDY ON UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 18 - 27, 01.06.2016

Öz

One of the major goals of voluntary organizations is to expand their volunteer
base. The effectiveness of an organization depends on its human resources and its
qualities. The purpose of this study is to examine the effect of NGO education on
university students' volunteering perception, intention and participation. For this
purpose research was conducted including 234 students. The findings suggest that
there are differences in perception before and after taking the course and there is
an increase in students' awareness about volunteering. Additionally it was found
that taking a course about NGOs increased student membership of voluntary
organization and students' donation to NGOs

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98AM88VG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayten Akatay Bu kişi benim

Abdullah Kıray Bu kişi benim

Serkan Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akatay, A., Kıray, A., & Özdemir, S. (2016). STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(1), 18-27.
AMA Akatay A, Kıray A, Özdemir S. STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Haziran 2016;8(1):18-27.
Chicago Akatay, Ayten, Abdullah Kıray, ve Serkan Özdemir. “STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8, sy. 1 (Haziran 2016): 18-27.
EndNote Akatay A, Kıray A, Özdemir S (01 Haziran 2016) STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8 1 18–27.
IEEE A. Akatay, A. Kıray, ve S. Özdemir, “STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, ss. 18–27, 2016.
ISNAD Akatay, Ayten vd. “STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 8/1 (Haziran 2016), 18-27.
JAMA Akatay A, Kıray A, Özdemir S. STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2016;8:18–27.
MLA Akatay, Ayten vd. “STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 8, sy. 1, 2016, ss. 18-27.
Vancouver Akatay A, Kıray A, Özdemir S. STK EĞİTİMİNİN GÖNÜLLÜK EĞİLİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2016;8(1):18-27.