BibTex RIS Kaynak Göster

QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT: AN APPLICATION ON SHOPPING MALLS

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 1, 14 - 29, 01.04.2017

Öz

Quality Function Deployment (QFD) is a method which provides to transfer
customer request and requirements to product and service characteristics by
analyzing correctly. It’s based on superiority to competitors; it can be used both
to produce goods proper to customer requests and to increase customer
satisfaction at service businesses. In this regard, shopping malls, one of service
providers, can enter the field of QFD. The aim of this study is to assess suitability
of customer oriented QFD for shopping malls. For this purpose, a shopping mall
at Adana was analyzed whether to operate proper to customer requests or not by
comparing with a rival company. With regard to its rival company, advantages
and weaknesses of main company were identified and improvement suggestions
were offered for shopping mall managers

KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2017, Cilt: 9 Sayı: 1, 14 - 29, 01.04.2017

Öz

Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), müşteri istek ve ihtiyaçlarının doğru şekilde
analiz edilerek ürün ve hizmet özelliklerine aktarılmasını sağlayan bir yöntemdir.
Rakiplerine üstünlük sağlama temelinde olup, ürünün tasarım aşamasında
müşteri isteklerine uygun mal üretmek amacıyla kullanıldığı gibi, hizmet sunan
işletmelerde müşteri memnuniyetini artırmak için de kullanılabilmektedir. Bu
bakımdan, hizmet sağlayan işletmelerden biri olan alışveriş merkezleri (AVM)
KFY’nin alanına girebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, müşteri odaklı KFY’nin
AVM’ler için uygunluğunun değerlendirilmesidir. Bu amaçla, Adana ilindeki bir
AVM’nin müşteri isteklerine uygun faaliyet gösterip göstermediği rakip bir
işletmeyle karşılaştırılarak analiz edilmiş, ana firmanın rakibine göre avantajlı ve
eksik yönleri belirlenmiş ve AVM yöneticilerine iyileştirme önerileri sunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33SN86ZG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halenur Soysal Kurt

Gülhan Yenilmez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kurt, H. S., & Yenilmez, G. (2017). KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(1), 14-29.
AMA Kurt HS, Yenilmez G. KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Nisan 2017;9(1):14-29.
Chicago Kurt, Halenur Soysal, ve Gülhan Yenilmez. “KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9, sy. 1 (Nisan 2017): 14-29.
EndNote Kurt HS, Yenilmez G (01 Nisan 2017) KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9 1 14–29.
IEEE H. S. Kurt ve G. Yenilmez, “KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, ss. 14–29, 2017.
ISNAD Kurt, Halenur Soysal - Yenilmez, Gülhan. “KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 9/1 (Nisan 2017), 14-29.
JAMA Kurt HS, Yenilmez G. KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9:14–29.
MLA Kurt, Halenur Soysal ve Gülhan Yenilmez. “KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 9, sy. 1, 2017, ss. 14-29.
Vancouver Kurt HS, Yenilmez G. KALİTE FONKSİYON YAYILIMI: ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2017;9(1):14-29.