Quality Function Deployment (QFD) is a method which provides to transfer
customer request and requirements to product and service characteristics by
analyzing correctly. It’s based on superiority to competitors; it can be used both
to produce goods proper to customer requests and to increase customer
satisfaction at service businesses. In this regard, shopping malls, one of service
providers, can enter the field of QFD. The aim of this study is to assess suitability
of customer oriented QFD for shopping malls. For this purpose, a shopping mall
at Adana was analyzed whether to operate proper to customer requests or not by
comparing with a rival company. With regard to its rival company, advantages
and weaknesses of main company were identified and improvement suggestions
were offered for shopping mall managers
Kalite Fonksiyon Yayılımı (KFY), müşteri istek ve ihtiyaçlarının doğru şekilde
analiz edilerek ürün ve hizmet özelliklerine aktarılmasını sağlayan bir yöntemdir.
Rakiplerine üstünlük sağlama temelinde olup, ürünün tasarım aşamasında
müşteri isteklerine uygun mal üretmek amacıyla kullanıldığı gibi, hizmet sunan
işletmelerde müşteri memnuniyetini artırmak için de kullanılabilmektedir. Bu
bakımdan, hizmet sağlayan işletmelerden biri olan alışveriş merkezleri (AVM)
KFY’nin alanına girebilmektedir. Bu çalışmanın amacı, müşteri odaklı KFY’nin
AVM’ler için uygunluğunun değerlendirilmesidir. Bu amaçla, Adana ilindeki bir
AVM’nin müşteri isteklerine uygun faaliyet gösterip göstermediği rakip bir
işletmeyle karşılaştırılarak analiz edilmiş, ana firmanın rakibine göre avantajlı ve
eksik yönleri belirlenmiş ve AVM yöneticilerine iyileştirme önerileri sunulmuştur.
Diğer ID | JA33SN86ZG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 1 |