Adoption of customer oriented approach in presentation of health services and the
total quality management works and practices that started gaining importance in
health sector, are emerging as an inevitable phenomenon in today’s rapidly
increasing global competition. Dynamic changes in the health sector have
contributed to the rise of the Total Quality Management (TQM) movement. In this
reason, the quality is target for the public and private health institutions.
The aim of this study is to uncover the applicability of Total Quality Management.
The resaarch carried out in Antalya Teaching and Research Hospital which have
quality certificate. The study consisted of Antalya Teaching and Research
Hospital workers. A questionnaire was used as data collection method. The studys
data is to evaluate Statistic Program SPSS 15.0.
In this result of this study it was found statistically significiant relationship
between workers education status and knowing misson vision and quality politcs,
leadership total quality management of managers and workers total quality
practise trend, quality trainig and self-sufficient in total quality practises
Sağlık hizmetlerinin sunumunda müşteri odaklı yaklaşımın benimsenmesi ve
sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi çalışmalarının ve uygulamalarının
önem kazanması, küresel rekabetin hızlandığı günümüzde kaçınılmaz bir olgu
olarak karşımıza çıkmaktadır.
Toplam Kalite Yönetimi (TKY)’nin Kamu Hastanelerinde uygulanabilirliğini
ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma kalite belgesi almış bir hastane olan
Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde yapılmıştır. Çalışmanın evrenini
Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi çalışanları oluşturmaktadır. Çalışmada
veri toplama aracı olarak anket yöntemi uygulanmıştır. Toplanan verilen SPSS
15.0 istatistik programı ile değerlendirilmiştir.
Hastane çalışanlarına yapılan bu çalışmada Toplam Kalite Kurallarının ne
derece uygulandığı ve bilindiğine yönelik veriler elde edilmiştir. Yapılan
değerlendirmede personelin eğitim durumu ile kurumun benimsediği vizyon, misyon ve kalite politikalarını bilme arasında, yöneticilerin toplam kalite
yönetimindeki liderliği ile personelin TKY uygulama eğilimi arasında, kalite
eğitimi verilmesiyle personelin TKY konusunda kendini yeterli hissetmesi
arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunmuştur.
Diğer ID | JA68YH73VY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1 |