The purpose of the current study is to examine the effect of municipal officers’
corporate reputation perceptions on their public service motivation. The sample
of the study consists of 80 municipal officials employed in district municipalities
of Nevşehir. The data was gathered through face to face questionnaire technique.
According to the findings, the municipal officials consider that their institutions
are reputable and also the levels of their public service motivation are high. The
results reveal that there is a middle level positive correlation between corporate
reputation and public service motivation. It has also been found that the level of
reputation perceived by public employees explains 18% of service motivations
Corporate Reputation Public Service Motivation Local Governments
Bu çalışmanın amacı, kamu görevlilerinin kurumsal itibar algılarının hizmet
motivasyonları üzerindeki etkisinin ortaya konulmasıdır. Çalışmanın verileri
Nevşehir iline bağlı ilçe belediyelerinde çalışan toplam 80 memur üzerinden, yüz
yüze gerçekleştirilen anket tekniği yardımıyla toplanmıştır. Çalışmanın
bulgularına göre, belediyelerdeki kamu görevlilerinin, kurumlarını itibarlı
algıladıkları, hizmet motivasyon düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Çalışanların kurumsal itibar algılamaları ile hizmet motivasyonları arasında orta
düzeyde ve olumlu yönde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kamu
çalışanlarının algıladıkları itibarın düzeyinin hizmet motivasyonlarının % 18’lik
kısmını açıkladığı bulgusuna ulaşılmıştır.
Diğer ID | JA36UT85HM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 1 |