Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 1, 58 - 68, 31.07.2024

Öz

Günümüz toplumlarında, sosyal iletişim ağlarının ve sosyal sermayenin sağlıklı olarak kullanıldığı, takip edildiği ve değiştirilmeleri ile ilgili önemli faktörler arasında yer almaktadır. Sosyal sermaye, güven, dayanışma, işbirliği ve karşılıklı yardımlaşma gibi unsurları içeren insan ilişkileri ağının bir parçasıdır. Bu bağlamda, eğitim sistemlerinde sosyal sermayenin davranışında kritik bir rol bulunmaktadır. Eğitim listesi, rekabetçi insan gücü üretimi, sosyal kalkınmaya katkı sağlama ve kültürel sürekliliği destekleme stratejisini üstlenirken, aynı zamanda sosyal sermayenin oluşumuna da katkı sağlar. Eğitim, sosyal gelişmeleri kurma ve sürdürme becerilerini geliştirerek, güçlü sosyal sermaye ağları oluşturmalarına yardımcı olur. Bu durum, toplumların güçlerini arttırır, ekonomik kalkınmayı destekler ve sosyal adaleti güçlendirir. Sosyal sermaye ve eğitim arasındaki ilişki, toplumların daha adil, sağlam ve sürdürülebilir bir yapısının doğru ilerlemesine katkı sağlar. Bu nedenle eğitimde kalite ve erişimin sağlanmasıyla birlikte sosyal sermayenin güçlendirilmesi, toplumların daha sağlıklı bir şekilde işlenmesine ve ilerlemesine olanak tanır.

Kaynakça

  • Aktan, C. C. & Yay, S. (2019). Kurumsal Sosyal Sermaye. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Akyürek, M. İ. (2019). Okullarda Sosyal Sermaye ve Örgüt Sağlığı İlişkisi. Doktora Tezi.
  • Akyürek, M. İ. & Çelik, S. (2020). Okullarda Sosyal Sermaye ve Örgüt Sağlığı İlişkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (2): 621-663.
  • Çakır, C. (2019). Sosyal Sermaye Olarak Eğitim ve Sivil Toplum Kuruluşları: 1980 Sonrası Türkiye’de Sivil Toplum Kuruluşlarının Milli Eğitim Politikalarına Etkileri. Hukuk ve İktisat Araştırmaları Dergisi, 11 (1): 1-17.
  • Dağ, A. (2018). Sosyal Sermaye ve Okul Sosyal Hizmeti Eğitim Başarısının Sosyal Belirleyicileri, Adıyaman: İksad Yayınevi.
  • Doğan, Ö. & Bozkurt Bostancı, A. (2017). Okulların Sosyal Sermaye Düzeyleri ile Öğretmenlerin Psikolojik Sözleşmeleri Arasındaki İlişki. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10: 313-334.
  • Ekinci, A. & Karakuş, M. (2011). Okul Müdürlerinin Sosyal Sermaye Liderliği Davranışlarının Öğretmenler Arasındaki Sosyal Sermaye Düzeyine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 4 (4): 527-553.
  • Günkör, C. (2016). Öğretim Elemanlarının Sosyal Sermaye ve Eğitim Ortamına İlişkin Algıları: Gazi Eğitim Fakültesi Örneği. Doktora Tezi.
  • Günkör, C. & Özdemir, M. Ç. (2017). Sosyal Sermaye ve Eğitim İlişkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15 (1): 70-90.
  • Köybaşı, F. Ugurlu, C. T. & Güner, A. G. (2017). Okulların Sahip Oldukları Sosyal Sermayeye İlişkin Öğretmen Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (1): 102-122.
  • Töremen, F. (2002). Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32 (32): 556-573.
  • Yay, S. (2019). Mali Kurumlara Güven ve Sosyal Sermaye İlişkisinin Yapısal Eşitlik Modeli ile Analizi. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 7 (19): 276-293.
  • Yay, S. ve Şataf, C. (2019). Yeni Kurumsal İktisat Perspektifinden Sosyal Sermaye. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2 (1): 1-11.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuran Akıllı

Asiye Alise Başer 0009-0005-9778-3738

Zübeyde Dilek 0009-0001-4016-2616

Yılmaz Akilli 0009-0007-7211-7397

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 5 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akıllı, N., Başer, A. A., Dilek, Z., Akilli, Y. (2024). SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 16(1), 58-68.
AMA Akıllı N, Başer AA, Dilek Z, Akilli Y. SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. Temmuz 2024;16(1):58-68.
Chicago Akıllı, Nuran, Asiye Alise Başer, Zübeyde Dilek, ve Yılmaz Akilli. “SOSYAL SERMAYE Ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16, sy. 1 (Temmuz 2024): 58-68.
EndNote Akıllı N, Başer AA, Dilek Z, Akilli Y (01 Temmuz 2024) SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16 1 58–68.
IEEE N. Akıllı, A. A. Başer, Z. Dilek, ve Y. Akilli, “SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 1, ss. 58–68, 2024.
ISNAD Akıllı, Nuran vd. “SOSYAL SERMAYE Ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ”. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi 16/1 (Temmuz 2024), 58-68.
JAMA Akıllı N, Başer AA, Dilek Z, Akilli Y. SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2024;16:58–68.
MLA Akıllı, Nuran vd. “SOSYAL SERMAYE Ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, c. 16, sy. 1, 2024, ss. 58-68.
Vancouver Akıllı N, Başer AA, Dilek Z, Akilli Y. SOSYAL SERMAYE ve EĞİTİM: OKULLARDA SOSYAL SERMAYENİN ÖNEMİ. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi. 2024;16(1):58-6.