Neden iç müşteri rekabetin üzerinde durulması gerekir? İç rekabet yada iç müşteri rekabeti olarak adlandırılan kavram ile kastedilen konu nedir?
Oyuncusu insan olan her ortam ve işyeri için geçerli global düzeyde var olan bir olgudur. En basit tabiri ile lokantada bahşiş için yarışan komilerden, çok uluslu işletmelerinin personelinden, gazetecilikten veya avukatlık mesleğindeki bireylere kadar uzanan bir davranış formudur. İncelenme nedeni ise organizasyonlara kattığı yarar ve zararların en az kar ve zarar kadar gerçek oluşudur. Ancak zarar veya batıklık halinde ilgili durumun gözden kaçırılması ve herhangi bir değerlendirmede direk göze çarpmayan gizli bir semptom yada özne olarak hissedilmeden gizliden işgücü veya yönetim içinde varlığını sürdürebilmesi ve direk olarak sebepler arasında yer almaması yada gösterilememesidir. Bu ve benzer nedenlerle organizasyon içindeki rekabet güçlü bir motivasyon kaynağı olsa da kuruluşların potansiyel tuzaklara karşı tetikte olmaları gerekir. Rekabet yerine işbirliği kültürünü teşvik etmek için liderlerin, açık iletişim, ekip çabalarının tanınması ve çatışma çözümünde koçluk-liderlik benzeri sağlıklı rekabeti sağlayacak önlemleri uygulamasını gerekli kılar. Bu dengeyi bulmak, hem bireysel büyümeyi hem de ekip başarısını teşvik etmede önem kazanmaktadır. İşbirliği kültürü, insan faktörü yönünden kontrol ve tahammül edilemez hale gelen ancak değişimle zaman içinde kontrol altına alınabilecekken değişime karşı tutuma yenilikçi bakış açısı ile karşı çıkma eğilimini güçlendirebilir. Fikirler buluştuğunda, yenilikçi fikirlerin adımlarının atılması beklenir. Bu yönüyle ekonomik açıdan, eskisine nazaran ilerleme kaydeden sonuçlarla birlikte üretkenliğin artması yönünde yol izlenir. Statüko ve alışkanlıklardan sıyrılmaya böylelikle işgücünün bireysel ve sosyal hayatını tamamen yeni bir yönde ilerletmeye teşvik edebilir uygulamalar mutlu çalışanlar, mutlu şirket imajını içeriğinde taşır olmalıdır. Atılan adımlar, vizyon ve misyonuna yansıyan gerçeklikte ve kanıda olabilmelidir.
iç müşteri rekabeti organizasyon insan kaynakları ve simbiyoz yönetimi işletme ve insan.
Sunmakta olduğum “İşletmelerde İş Stratejisi Ve Risk Yönetiminde İç Rekabet Yoluyla Organizasyonun Bir Bütün Olarak Birlikte Gelişmesi” 'başlıklı bu çalışmayı, başından sonuna kadar kendi çalışmalarımla tamamladığımı, örnekleri kendim topladığımı, başka kaynaklardan aldığım bilgileri metinde ve kaynakçada eksiksiz olarak gösterdiğimi, çalışma sürecinde bilimsel araştırma ve etik kurallara uygun olarak davrandığımı beyan ederim.
TGL TET GLOBAL LOJİSTİK, SARP İNTER MODAL
01
Bu Çalışmanın kazandırılmasında, Eğitim Seminerleri Çalışmalarında ve Katılımcı gruplarında desteği geçen TGL TET GLOBAL LOJİSTİK adına İnsan Kaynakları Müdürü Syn: Levent Umut Verim’e, SARP İNTER MODAL Board Member & CFO Syn: Aykut Karataş’a, CC EĞİTİM ve DANIŞMANLIK HİZMETLERİ’nden Syn: Ceyda Ceyhan’a Teşekkürlerimle;
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 01 |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 6 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 1 |