Theater is one of the branches of art that plays an important role in winning people's characters. Theater texts are an instrument in embodying the feelings and thoughts of people's world. These texts in Turkish textbooks should be handled by the teacher in terms of programs and language skills. The aim of this research is to examine the theater texts included in Turkish lesson books between 1950-1980 in the context of language skills and the Turkish lesson programs at that time. The research was in descriptive scanning model and analyzed by content analysis method. The obtained data consist of 7 theatrical texts (Malazgirt, Vatan, Silistre, Cimri, Kriton, Göcekler Görürince, Lukianos, Karagöz and Hacivat) in Turkish textbooks of that period. As a result of the study, it can be said that the theatrical texts include the features of persuasion, questioning, reporting classification, description and fall from the upper functions of the language. It can be said that the students will develop the skills of speaking and reading with reading by paying attention to the emphasis and tonalities of the speech parts of these texts. In addition, texts, victory in students, duty awareness, respect and so on. Concepts in terms of the objectives of the curriculum.
Tiyatro, insanların karakterlerini kazanmasında önemli rol oynayan sanat dallarından biridir. Kişilerin dünyasına ait olan duygu değerlerinin ve düşüncelerinin somutlaştırılmasında tiyatro metinleri bir araçtır. Türkçe ders kitaplarında yer alan bu metinler, programlar ve dil becerileri açısından öğretmen tarafından ele alınmalıdır. Bu araştırmanın amacı, 1950-1980 yılları arasında Türkçe dersi kitaplarında yer alan tiyatro metinlerini dil becerileri ve o dönemde yer alan Türkçe ders programları çerçevesinde incelemektir. Araştırma, betimsel tarama modelinde olup içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Elde edilen verileri o dönem Türkçe ders kitaplarında yer alan 7 tiyatro metni (Malazgirt, Vatan yahut Silistre, Cimri, Kriton, Göcekler Göğerince, Lukianos, Karagöz ve Hacivat) oluşturmaktadır. Çalışmanın sonucunda, tiyatro metinlerinin dilin üst işlevlerinden ikna etme, sorgulama, bildirme sınıflandırma, tasvir ve düşleme özelliklerini kapsadığı söylenebilir. Öğrencilerin bu metinlerin konuşma bölümlerini vurgu ve tonlamalara dikkat ederek okumaları ile konuşma ve okuma becerilerinin gelişebileceği söylenebilir. Ek olarak metinler, öğrencilerde zafer, görev bilinci, saygı vb. kavram ve değerleri ders programlarının amaçları doğrultusunda geliştirmektedir.
Türkçe eğitimi metinler tiyatro ders programları ders programları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 8 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |