Bu çalışmanın amacı okuma yazma alanında tanınmış olan “Reading and Writing” dergisinde yayımlanmış olan makale başlıklarında hangi kavramlara odaklanıldığını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda “Reading and Writing dergisinde son 5 yıl içerisinde yayımlanan makale başlıklarında en sık geçen sözcük grupları, sözcükler nelerdir?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma betimsel bir araştırmadır. Çalışmada derginin son 5 yılına ait ciltleri incelenmiştir. Veri toplama tekniği olarak belgesel tarama tekniği kullanılmıştır. İnternet veri tabanından derginin belirtilen cilt ve sayılarına ulaşılmıştır. Tespit edilen makale başlıkları sözcük tarama programı (Wordcounter) yardımıyla taranarak en sık kullanılan sözcük, sözcük grupları belirlenmiş ve frekansları belirtilmiştir. Veri analizinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Araştırma sonucunda taranan 483 makale başlığında en sık yer alan kavramların sözcük grubu biçiminde sırasıyla okuduğunu anlama, morfolojik farkındalık, sözcük okuma, akıcı okuma, ikinci dil olduğu görülmüştür. Sözcük biçiminde ise en sık kullanılan kavramların sırasıyla okuma, yazma, çocuk, anlama ve dil sözcükleri olduğu görülmüştür. Ayrıca yıllara göre değişimler olduğu, belirli kavramlara yönelik çalışmaların bazı yıllarda daha çok öne çıktığı görülmüştür. Dikkati çeken bazı sözcük grupları hakkında da bilgilendirme yapılmıştır. Bu sonuçlar ışığında elde edilen verilerin, dünyada okuma ve yazma alanında son yıllarda hangi kavramlara odaklanıldığı göstermesi bakımından önemli olduğu ve bu yönüyle araştırmacılara yapabilecekleri çalışma konuları hakkında fikir vereceği düşünülmektedir.
The aim of this study is to determine which concepts are focused on in article titles published in the well-known literacy journal "Reading and Writing". For this purpose, "What are the most common phrases and words in the article titles published in Reading and Writing magazine in the last 5 years?" The answer to the question was sought. The research is a descriptive research. In the study, the volumes of the journal belonging to the last 5 years were examined. Documentary scanning technique was used as data collection technique. The specified volumes and issues of the journal were accessed from the internet database. The most frequently used words and word groups were determined by scanning the identified article titles with the help of a word search program (Wordcounter) and their frequencies were specified. Descriptive statistics were used in data analysis. As a result of the research, it was seen that the most common concepts in the scanned 483 article titles were reading comprehension, morphological awareness, word reading, fluent reading, and second language, respectively. In word form, the most frequently used concepts were found to be reading, writing, child, comprehension and language, respectively. In addition, it has been observed that there are changes over the years, and studies on certain concepts have become more prominent in some years. Information was given on some of the word groups that attracted attention. In the light of these results, it is thought that the data obtained are important in terms of showing which concepts have been focused on in the field of reading and writing in the world in recent years, and in this respect, it will give researchers an idea about the topics of study they can do.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1 |