Bu araştırmanın amacı; az gören öğrencilerin okuma akıcılıklarını artırmada beceri temelli, performans temelli ve birleştirilmiş müdahale programlarının etkililiklerinin karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın katılımcıları, Ankara’da bir görme engelliler okuluna devam eden iki kız, iki erkek toplam dört öğrencidir. Katılımcıların ikisi beşinci sınıfa, diğer ikisi ise dördüncü sınıfa devam eden öğrencilerdir. Araştırma kısa deneysel analiz (KDA) ve genişletilmiş analiz (GA) olmak üzere iki aşamada tamamlanmıştır. Az gören öğrencilerin okuma hızlarını artırmada en etkili iki müdahale veya müdahale paketinin belirlenmesi amacıyla yapılan KDA aşamasında tek denekli deneysel desenlerden kısa çoklu uygulama deseni kullanılmıştır. GA aşamasında tek denekli deneysel desenlerden dönüşümlü uygulamalar deseni kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri tekrarlı okuma, performans dönütü, model okuma, performans dönütü + ödül, tekrarlı okuma + ödül, tekrarlı okuma + performans dönütüdür. Araştırmanın sonuçları az gören öğrencilerde okuma hızını artıran en etkili müdahale veya müdahale paketinin katılımcılara göre farklılaştığını göstermiştir
Okuma akıcılığı kısa deneysel analiz genişletilmiş analiz az gören öğrenciler performans temelli müdahale beceri temelli müdahale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.