Öğretmen yetiştirme programları sorunlu Amerikan eğitim sistemindeki rolleri açısından inceleme
altındadır. Bu nedenle, öğretmen yetiştirenler, öğretmenleri etkili öğretim uygulamalarını kullanmaları için
teşvik etmelidir. Etkili uygulamaların kullanımını artıracak yöntemlerden biri hem yeni edinilmiş hem de
yerleşmiş öğretim davranışlarına ilişkin öğretmenlere geribildirim vermektir. Etkili performans geribildiriminin
özelliklerini belirlemek amacıyla alanyazındaki deneysel araştırmalar sistematik olarak gözden geçirilmiştir.
Belirlenen on çalışmanın analizi, çalışılan geribildirimin özelliklerinin şu kategorilerde yer aldığını
göstermektedir: (a) geribildirimin doğası, (b) geribildirimin zamana ilişkin boyutları ve (c) geribildirimi veren
kişi. Bu alanyazın taramasında geribildirimin özellikleri belirli öğretmen davranışlarını değiştirmede etkili veya
umut veren bir uygulama olarak sınıflandırılmıştır. Sadece hemen/anında verilen geribildirim etkili bir özellik
olarak belirlenmiştir. Öğretmenlere verilen geribildirimler için umut vaat eden uygulamalar belirli, olumlu
ve/ya düzeltici geribildirimleri içermiştir. Geribildirim ve öğretmen yetiştirmeye ilişkin ileri araştırmalara
yönelik bu bulgular, öneriler ve yönlendirmeler tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 15 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.