Günümüzde özel eğitim gerektiren bireylere bir iş ve meslek kazandırmak, Türkiye’de özel eğitimin önemli
amaçlarından biri sayılmaktadır. Son yıllarda bu konuda Türkiye’de yapılan araştırmalarda artış olduğu
görülmekle birlikte, bu çalışmaları analiz ederek sentezleyen herhangi, bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu
çalışmanın amacı; zihinsel yetersizliği olan bireylere çeşitli iş/meslek becerilerinin öğretimi ve mesleğe
hazırlama ile ilgili Türkiye’de gerçekleştirilen bilimsel çalışmaları betimsel olarak gözden geçirmektir. Bu
amaçla, 1990 ile 2010 yılları arasında Türkiye’de zihinsel yetersizliği olan bireylerin iş ve meslek eğitimi ve
istihdamlarına yönelik yapılan 25 araştırmaya ulaşılmış ve bu araştırmalar dört kategoride incelenmiştir.
“zihinsel yetersizliği olan bireylere iş öncesi beceriler ile iş ve meslek becerilerinin öğretimi” kategorisinde 12,
“zihinsel yetersizliği olan bireylerin mesleğe hazırlanmaları” kategorisinde altı, “zihinsel yetersizliği olan
bireylerin işe/mesleğe geçiş süreci” kategorisinde iki, “zihinsel yetersizliği olan bireylerin istihdam durumu”
kategorisinde beş araştırma derlenip yorumlanmıştır. Çalışmada uygulama ve ileri araştırmalara yönelik
öneriler de geliştirilmiştir.
Zihinsel yetersizliği olan bireyler mesleki eğitim istihdam işe hazırlama işe geçiş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 02 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.