Sosyal geçerlik özel eğitim alanında yürütülen tüm uygulamalı araştırmalarda giderek önemi artan bir
kavramdır. Özel gereksinimli bireylerle çalışılırken seçilen amaçların önemli olduğu, kullanılan yöntemin birey
ve öğretilecek davranış için uygun olduğu ve öğretim sona erdiğinde ulaşılacak sonuçların birey için önemli
olduğu umut edilir. Ancak bireyin davranışlarında meydana getirilmek istenen değişiklikler, gerek bireyler
gerekse araştırmacıların umutlarına bırakılamayacak kadar önemlidir. Bu çalışmada Türkiye’de 2000–2008
yılları arasında, özel eğitim alanında davranışsal süreçlerin kullanılması ile gerçekleştirilmiş lisansüstü tez
çalışmaları incelenmiş ve bu araştırmalarda sosyal geçerlik değerlendirmesinin nasıl gerçekleştirildiği ortaya
koyulmuştur. Çalışma sonunda, araştırmaların tamamında sosyal geçerlik değerlendirmesinin öznel
değerlendirme yoluyla gerçekleştirildiği belirlenmiş, sosyal geçerliğin değerlendirilmesi ile ilgili öneriler
sunulmuştur.
Uygulamalı davranış analizi davranışsal araştırmalar sosyal geçerlik özel eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 01 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.