Bu çalışmanın amacı Türkiye’de ilk kez 11 Mart 2020 tarihinde ortaya çıkan COVID-
19 salgını sürecinde online olarak yürütülmek zorunda kalınan rehberlik hizmetlerinin
olumlu ve olumsuz yönlerinin neler olduğuna ilişkin psikolojik danışmanların bakış açılarını ortaya
koymaktır. Nitel paradigmaya uygun olarak tasarlanan bu araştırmada fenomenolojik desen
kullanılmış ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle 11 psikolojik danışman katılımcı olarak
belirlenmiştir. Elde edilen bulgular salgın sürecinde toplumun ve işverenlerin psikolojik danışmanlardan
beklentilerinin hem artış gösterdiğine hem de çeşitlendiğine; okulla ilişkili sorunlarda
azalma yaşanırken teknoloji bağımlılığı, motivasyon kaybı, depresyon, isteksizlik, dikkat dağınıklığı
ve özgüven kaybı vakalarında artış yaşandığına; uzaktan eğitim platformlarının faydalarına
ilişkin fikir ayrılıklarının bulunduğuna; salgın sürecinde farklı türde rehberlik hizmetlerinin
online olarak sunulduğuna; online rehberlik hizmetlerinde bireylerin bedensel tepkilerini gözlemleyemiyor
olma ve empati kurma konusunda güçlükler bulunduğuna işaret etmektedir. Bu bağlamda
psikolojik danışmanların bu süreçte yeni teknolojilerin kullanımı konusunda eksiklikleri
olduğu, online rehberlik hizmetlerinin sağlıklı şekilde yürütülebilmesi için altyapının ve insan
kaynaklarının olgunlaşması gerektiği belirlenmiştir. Sonuçlar literatür ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |