Bu çalışmanın amacı, özel yetenekli öğrencilerin mükemmeliyetçilik
eğilimleri, duygusal zekâ düzeyleri ve mükemmeliyetçilik eğilimleri ile duygusal zekâ
düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan alan yazındaki araştırma sonuçlarının
paylaşılması ve özel yetenekli öğrencilerin duygu dünyalarının anlaşılması konusunda
ailelerin ve eğitimcilerin farkındalığının artırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda,
öncelikle özel yeteneklilik kavramı tanımlanmış ve özel yetenekli öğrencilerin duygusal
gelişimlerinin akademik başarılarındaki ve sosyal hayatlarındaki rolü ile etkisi kısaca
açıklanmıştır. Mükemmeliyetçilik ve duygusal zekâ kavramları ile ilgili başlıca teoriler
ve bu kavramlarla ilgili araştırma sonuçları özel yetenekli öğrenciler özelinde ele
alınarak sırasıyla açıklanmıştır. Ayrıca, ebeveynlerin özel yetenekli çocukların duygusal
zekâ düzeyleri ve mükemmeliyetçilik eğilimleri üzerindeki rolü kısaca tartışılmıştır.
Duygusal zekâ ve mükemmeliyetçilik arasındaki ilişki araştırma sonuçları ışığında
açıklanmış ve gelecekte bu alanda yürütülebilecek ampirik çalışmalara yol gösterecek
çeşitli araştırma konuları sunulmuştur. Buna ek olarak, özel yetenekli öğrencilerde
gözlenebilen sağlıksız mükemmeliyetçilik davranışlarının önlenebilmesi ve duygusal
zekâ gelişiminin desteklenmesi için uygulanabilecek bazı müdahale uygulamaları ve
çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |