Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin yalnızlıklarının yordayıcısı
olarak algılanan sosyal destek, utangaçlık ve benlik saygısı değişkenlerinin rolünü 
incelemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde öğrenim gören 
333 (239 kadın, 94 erkek) üniversite öğrencisine ulaşılmıştır. Bu araştırmada UCLA 
Yalnızlık Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, Utangaçlık Ölçeği, 
Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmanın 
veri toplama sürecinde uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır ve veriler sanal formlar 
uygulamaları (Google Formlar) kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde Binary 
(İkili) Lojistik Regresyon Analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularından elde 
edilen sonuçlara göre; algılanan sosyal destek, utangaçlık ve benlik saygısı üniversite 
öğrencilerinin yalnızlıklarını yormada önemli bir etkiye sahiptir. Bunun yanı sıra benlik 
saygısının incelenen değişkenler arasında yalnızlığı yormadaki en güçlü değişken 
olduğu araştırma bulguları tarafından ortaya konulmuştur. Elde edilen bulgular 
alanyazın ışığında tartışılmıştır. Araştırmanın sonuçlarının, psikolojik danışmanlar, eğitimciler, anne babalar ve araştırmacılar için önemli olduğu ve bu araştırmanın 
gelecekte yapılacak başka araştırmalara kaynaklık edebileceği düşünülmektedir.
| Birincil Dil | Türkçe | 
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri | 
| Bölüm | Araştırma Makaleleri | 
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 2 Mart 2022 | 
| Gönderilme Tarihi | 30 Haziran 2021 | 
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |