Self-compacting repair mortars (SCRM) can flow through the narrow sections without vibration requirement. This study is aimed to search the utilization potential of glass reinforced plastic (GRP) waste powders occurred during repairing ship and vessel. Six mixtures have been prepared with 1%, 2% and 3% GRP waste addition by volume into two different matrices including only cement binder as well as ground granulated blast furnace slag (GGBFS) replaced 50% wt. of the cement binder. Workability of SCRM decreased as a result of GRP waste utilization. GRP wastes have exhibited different mechanical performance and early age autogenous shrinkage depending on the binder. The increment in GRP dosage caused an increase in early age autogenous shrinkage for matrix involving only cement binder while it caused a decrease in autogenous shrinkage value of GGBFS replaced matrix.
Kendiliğinden yerleşen tamir harçları (KYTH) dar kesitlerden vibrasyon gerekmeksizin geçebilen ürünlerdir. Tamir ve güçlendirme işlerinde kullanılabilecek nitelikte olan bu harçların yüksek oranda toz içermesi atık değerlendirilmesi açısından fırsat olarak görülebilir. Çalışmada, gemi ve tekne onarımında kullanılan cam lifi takviyeli plastiklerin (CTP) uygulaması sırasında açığa çıkan tozların KYTH içerisinde kullanım potansiyeli araştırılmıştır. Çimento bağlayıcılı ve yüksek oranda (%50) öğütülmüş yüksek fırın cürufu (YFC) ikameli matrislere hacmen %1, %2, %3 CTP katılarak 6 farklı karışım oluşturulmuştur. CTP tozunun KYTH'nın işlenebilirliğini azalttığı, mekanik özelliklere etkisinin ise bağlayıcı matrise göre değiştiği görülmüştür. CTP dozajı arttıkça erken dönem bünyesel büzülmeler sırf çimentolu matriste artarken, cüruf ikameli matriste azalmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 19 Sayı: 3 |