BibTex RIS Kaynak Göster

EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF AN AIR CHARGED LOW POWERED STIRLING ENGINE

Yıl 2004, Cilt: 10 Sayı: 1, 51 - 55, 01.01.2004

Öz

In this study, an air charged, low powered manufactured ? type Stirling engine was investigated experimentally. Tests were conducted at 800, 900 and 1000 °C hot source temperatures, 1, 1.5, 2, 2.5, 3, 3.5 bars air charge pressure. The variation of engine power depending on the charge pressure and hot source temperature for two different heat transfer area was investigated experimentally. Maximum output power was obtained at 1000 °C and 3 bars charge pressure as 58 W at 441 rpm. Engine speed was reached at 846 rpm without load.

HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ

Yıl 2004, Cilt: 10 Sayı: 1, 51 - 55, 01.01.2004

Öz

Bu çalışmada, imal edilen hava şarjlı, küçük güçlü ? tipi bir Stirling motoru deneysel olarak incelenmiştir. Motor 800, 900 ve 1000 °C olmak üzere 3 farklı sıcak kaynak sıcaklığında, 1, 1.5, 2, 2.5, 3 ve 3.5 bar şarj basınçlarda test edilmiştir. Deneylerde motor gücünün, motor devri, şarj basıncı ve sıcak kaynak sıcaklığı ile değişimi iki farklı ısı transferi yüzey alanı için incelenmiştir. Maksimum çıkış gücü 1000 °C sıcak kaynak sıcaklığında, 3 bar şarj basıncında 441 dev./dak ve 58 W olarak elde edilmiştir. Yüksüz motor devri 846 1/min olarak ölçülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Can Çınar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çınar, C. . (2004). HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 10(1), 51-55.
AMA Çınar C. HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ocak 2004;10(1):51-55.
Chicago Çınar, Can. “HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 10, sy. 1 (Ocak 2004): 51-55.
EndNote Çınar C (01 Ocak 2004) HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 10 1 51–55.
IEEE C. . Çınar, “HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, ss. 51–55, 2004.
ISNAD Çınar, Can. “HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 10/1 (Ocak 2004), 51-55.
JAMA Çınar C. HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2004;10:51–55.
MLA Çınar, Can. “HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 10, sy. 1, 2004, ss. 51-55.
Vancouver Çınar C. HAVA ŞARJLI KÜÇÜK GÜÇLÜ BİR STİRLİNG MOTORUNUN DENEYSEL OLARAK İNCELENMESİ. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2004;10(1):51-5.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.