In this study, the effects of intake valve lift variation on engine performance have been investigated experimentally. An alternative prototype has been designed and constructed for variable valve systems. A fourstroke, single cylinder, spark ignition engine has been used for experiments. The effects of four different intake valve lift value (6.5 mm, 5 mm, 4 mm and 3 mm) on volumetric efficiency, engine torque, specific fuel consumption and exhaust emissions have been investigated.
Bu çalışmada, emme supabı kalkma miktarı değişiminin motor performansına etkileri deneysel olarak incelenmiştir. Bu amaçla, değişken supap sistemlerine alternatif bir prototip tasarlanmış ve imal edilmiştir. Buji ile ateşlemeli, tek silindirli, dört zamanlı bir motorda, dört değişik emme supabı kalkma miktarı için (6.5 mm, 5 mm, 4 mm ve 3 mm) deneyler yapılmış, volümetrik verim, moment, güç, özgül yakıt tüketimi ile egzoz emisyonlarına olan etkileri incelenmiştir.
Emme supabı kalkma miktarı Buji ile ateşlemeli motor Motor performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 10 Sayı: 2 |