Bu çalışma, kapsamlı bir araştırmanın ilk aşaması olarak motorlu taşıtlarda yaygın biçimde kullanılan mekanik kavramalarda hareket ve güç aktarımının dinamiğini incelemeye yönelik bir modelin geliştirilmesini ele almaktadır. Modelde sürücünün debriyaj ve gaz pedalları üzerindeki kontrolü yansıtılabilmektedir. Burada baskı plakasının sabit hız ve ivme ile ilerlemesi halleri incelenmektedir. Ayrıca sürücünün gaz kumandası da belirli bir senaryo ile modele dahil edilmiştir. Kavrama sırasında ve kavrama gerçekleştikten sonra farklı gaz verme halleri ile yük momentinin kavrama süresi ve kavrama sonrası taşıt hızına etkileri incelenmektedir.
In this study as a first step of an ongoing investigation, a dynamic model was developed to analyse motion and power transmission phenomen in mechanical clutches used commonly in motor vehicles . The control of a driver on clutch and speed pedals was reflected in the model. The movement of clutch disk with constant speed and acceleration can be investigated by using the model. In addition, the control of speeding by driver was included to the model via a certain scenario. During clutch engagement and after, the effects of loading torques in different gears on the time of perfect engagement and on the speed of the vehicle were investigated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 9 Sayı: 3 |