BibTex RIS Kaynak Göster

AN EXPERIMENTAL INVESTIGATION OF THE EFFECTS OF VARIABLE VALVE TIMING ON THE PERFORMANCE IN SPARK IGNITION ENGINE

Yıl 2001, Cilt: 7 Sayı: 1, 35 - 38, 01.01.2001

Öz

In this study, an alternative prototype has been designed and constructed for variable valve timing systems which are used in spark ignition engines. The effects of intake valve timing and lift changing on engine performance have been investigated without changing the opening duration of the valves. A four stroke, single cylinder, spark ignition engine has been used for these experiments.

BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2001, Cilt: 7 Sayı: 1, 35 - 38, 01.01.2001

Öz

Bu çalışmada buji ile ateşlemeli motorlarda kullanılan değişken supap zamanlaması mekanizmalarına alternatif bir prototip hazırlanmıştır. Bu prototip ile kam profili sabit kalmak şartıyla emme supabı açılma miktarı ve zamanlaması değiştirilerek motor performansına olan etkileri incelenmiştir. Bu amaçla tek silindirli, dört zamanlı, buji ile ateşlemeli bir motor kullanılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Ali Akbaş Bu kişi benim

Can Çınar Bu kişi benim

Yakup Sekmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbaş, A. ., Çınar, C. ., & Sekmen, Y. . (2001). BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 7(1), 35-38.
AMA Akbaş A, Çınar C, Sekmen Y. BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. Ocak 2001;7(1):35-38.
Chicago Akbaş, Ali, Can Çınar, ve Yakup Sekmen. “BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2001): 35-38.
EndNote Akbaş A, Çınar C, Sekmen Y (01 Ocak 2001) BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7 1 35–38.
IEEE A. . Akbaş, C. . Çınar, ve Y. . Sekmen, “BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”, Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, ss. 35–38, 2001.
ISNAD Akbaş, Ali vd. “BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi 7/1 (Ocak 2001), 35-38.
JAMA Akbaş A, Çınar C, Sekmen Y. BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2001;7:35–38.
MLA Akbaş, Ali vd. “BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA”. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 7, sy. 1, 2001, ss. 35-38.
Vancouver Akbaş A, Çınar C, Sekmen Y. BUJİ İLE ATEŞLEMELİ MOTORLARDA DEĞİŞKEN SUPAP ZAMANLAMASININ PERFORMANSA ETKİLERİ ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi. 2001;7(1):35-8.





Creative Commons Lisansı
Bu dergi Creative Commons Al 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.