Bu
çalışmada, elektrikli araç (EV) yerleşik batarya şarj uygulamaları için
indüktör-indüktör-kapasitor (LLC) rezonanslı bir dönüştürücünün yüksek verime
dayalı optimum tasarım metodu sunulmuştur. Tasarım metodunda, lead-acid batarya
hücreleri ile kıyaslandığında, yüksek güç yoğunluğu, yüksek akım ve gerilim
değerlerine sahip olmaları gibi avantajları doğrultusunda lithium-ion batarya
hücreleri kullanılmıştır. Böylece, LLC rezonanslı dönüştürücü, lithium-ion
batarya şarj karakteristiğine göre geniş bir çıkış gerilimi aralığını farklı
yük değerleri için regüle edebilmelidir. Tasarım yönteminde, LLC rezonanslı
dönüştürücünün temel çalışma prensibi tanımlanmıştır ve çalışma bölgeleri
yüksek verim açısından tartışılmıştır. LLC rezonanslı dönüştürücü, geniş bir
aralıkta çıkış geriliminin regülasyonunu sağlayabilmesi için çalışma bölgeleri
incelenmiştir. Yüksek verimli optimum tasarım yaklaşımına ulaşmak için çalışma
durumlarına ait verim hesaplamaları Saber simülasyonu yardımı ile
çıkarılmıştır. En iyi verim değerleri, rezonans frekansının hem altı hem üstü
çalışma durumu için belirlenmiştir. Son olarak tasarlanan LLC rezonanslı
dönüştürücünün yumuşak anahtarlamalı çalışması geniş bir gerilim ve yük aralığı
için Saber simülasyonu ile doğrulanmıştır.
Elektrikli araç batarya şarjı LLC rezonanslı dönüştürücü Yüksek verim Optimum tasarım
In
this study, an optimal design procedure of inductor-inductor-capacitor (LLC)
resonant converter for on-board electrical vehicle (EV) battery charge
applications based on high efficiency is proposed. In the design procedure,
lithium-ion battery cells are used due to their high power density, higher
voltage and current rates compared to a lead-acid battery cells. Thus, LLC
resonant converter should be regulated the output voltage in a wide voltage
range with different load conditions according to typical charging profile of
lithium-ion battery. For the design procedure, basic operation characteristics
of LLC resonant converter is defined and operation regions are discussed in
terms of high efficiency. The operation regions of LLC resonant converter are
discussed to regulate wide output voltage range. In order to reach high
efficiency optimal design, efficiency calculations based on Saber simulation
are extracted for discussed operation regions. The best efficiency values are
obtained for the operation of above-below resonance. Finally, soft switching
operation of the LLC resonant converter is validated by Saber simulation for
wide output voltage range and with changing load current.
Electrical vehicle battery charge LLC resonant converter High efficiency Optimum design
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 23 Sayı: 2 |