Bu çalışmada kaza analizleri konusunda yapılan
araştırmaların geniş bir literatür taraması yapılarak kaza analiz kesimleri
adında yeni bir yaklaşım modeli geliştirilmiştir. Bu yaklaşımda, kaza analizi
yapılacak olan yolun geometrik ve trafik özellikleri dikkate alınarak yol
kesimi homojen özellikte kaza analiz kesimlerine bölünmüştür. Çalışma
bölgesinde meydana gelen trafik kazalarına etki eden faktörler ve bu
faktörlerin sebep olduğu kaza şiddetleri belirlenmiştir. Her bir analiz
kesimine ait geçmiş trafik kazaları belirli bir zaman periyodu için incelenmiş,
kaza şiddetlerine ve kazaya etki eden faktörlere ağırlık değerleri verilmiştir.
Gerçekleştirilen analizlerle her bir kaza analiz kesimi, kaza açısından önem
derecesine göre sıralanmıştır. Sonuç olarak, geliştirilen model verileri teorik
olarak üretilen kuramsal bir yol kesiminde test edilmiş, diğer kaza analiz
modelleriyle karşılaştırılmış ve güvenilir sonuçlar elde edilmiştir.
In
this study a comprehensive literature review was done on road traffic accident
studies and a new approach named crash analysis segments was developed. In this
approach, the case area was divided into homogenous analyses segments by
considering geometrical and traffic properties of the road segment. The traffic
accidents and the accidents factors with their crash severities were defined.
The weighted ratios were assigned to the crash factors and to the crash
severities after historical traffic accident records were gathered during a
defined period for each analysis segments. Each crash analyses segments were
ranked by considering their prioritisation after some analyses. Consequently,
the developed model was tested for a hypothetical road segment with a data set
generated theoretically and compared with the other crash analysis models and
reliable results were found.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 23 Sayı: 6 |