Ulaşım
sistemlerinin elektrifikasyonu üzerine son zamanlarda artan ilgi ile birlikte
elektrikli araçlar üzerine gerçekleştirilen çalışmalar büyük ivme kazanmıştır.
Ancak elektrikli araçlar dağıtım seviyesinden elektrik güç sistemine
bağlandıklarından dolayı artan elektrikli araç şarj gereksinimi nedeniyle
sistemde önemli bir güç talebi artışı oluşacaktır. Bireysel olarak elektrikli
araçların dağıtım sistemine asgari yükü getirecek şekilde koordine edilmesi
oldukça zor olsa da özellikle elektrikli araç toplu park bölgeleri bünyesinde
ilgili şarj işleminin yönetimi etkin bir opsiyondur. Bu durum özellikle son
zamanlarda akıllı şebekeler kapsamındaki talep cevabı konsepti ile de
ilişkilendirilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada, pik güç azaltımı tabanlı bir
talep cevabı stratejisinin gereksinimini karşılayacak ve aynı zamanda ilgili
şarj gücü değişiminin yük faktörünü azami hale getirecek şekilde bir işletim
sağlayacak bir enerji yönetim stratejisi önerilmektedir.
Elektrikli araçlar Enerji yönetim sistemi Pik güç azaltımı Talep cevabı Yük faktörü
Together
with the increasing attention on the electrification of transportation systems,
the studies realized on electric vehicles have gained a great acceleration.
However, as the electric vehicles are connected to the electric power system
from the distribution level, an important power demand increase will occur in
the system due to the electric vehicle charging requirements. Even the
coordination of individual electric vehicles so as to bring minimum loading to
the distribution system is significantly hard, especially the management of the
relevant charging process within the electric vehicle parking lots is an
effective option. Specifically, this issue has been linked with the demand
response concept in smart grid content. In this regard, in this study an energy
management strategy that can ensure the requirements of a peak power reduction
oriented demand response strategy and can provide an operation that maximizes
the load factor of the relevant charging power variation is proposed.
Demand response Electric vehicles Energy management system Load factor Peak power reduction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 24 Sayı: 5 |