Bu
çalışmada, buji ateşlemeli bir motorun performansı farklı krank mili hızları
için ekserjetik olarak incelenmektedir. Test motoru 95 oktan benzin yakıtlı
VSG413 SI türü motordur. Test motoru 1.3 l hacim, dört strok, dört silindir, 45
kW’lık maksimum güç kapasitesi ve 98 Nm’lik maksimum tork kapasitesine
sahiptir. Deneyler tam yük test koşulları altında gerçekleştirilmiştir. Krank
mili hızı 1200 d/d ve 5000 d/d aralığında değiştirilmiştir. Hesaplamalarda,
deneylerden elde edilen gerçek çalışma verileri kullanılmıştır. %29.78’lik
maksimum enerji verimi ve %27.77’lik maksimum ekserji veriminin 2500 rpm’lik
krank mili hızında elde edildiği tespit edilmiştir. Entropi üretimi krank mili
hızının artmasıyla artmaktadır ve bütün çalışma boyunca 0.059 kW/K ile 0.253
kW/K aralığında değişmektedir.
Buji ateşlemeli motor Ekserji analizi Ekserji verimi Ekserji yıkımı
In
this study, a spark ignition (SI) engine performance is exergetically
investigated for different crankshaft speeds. The test engine is VSG413 SI type
engine fueled with 95 octane gasoline. The test engine has 1.3 l volume, four
stroke, four cylinder, 45 kW maximum power capacity and 98 Nm maximum torque
capacity. The experiments are realized under fully loaded test conditions. The
crankshaft speed is changed between 1200 rpm and 5000 rpm. In the calculations,
actual operating data obtained by experiments are used. It is found that
maximum energy and exergy efficiencies are obtained at crankshaft speed of 2500
rpm, which are 29.78% and 27.77%, respectively. Entropy generation rate
increases with increase in crankshaft speed and ranged from 0.059 kW/K to 0.253
kW/K for all study.
Spark ignition engine Exergy analysis Exergy efficiency Exergy destruction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 1 |