Bu
çalışmada spor giyim sektörü için üniversite öğrencileri olan genç
tüketicilerin marka tercihleri ve tercih edilme nedenleri hakkında, Markov
Zincirlerini temel alan Saklı Markov Modeli kullanılarak bir uygulama gerçekleştirilmiştir.
Uygulamada kullanılmış veriler, Yıldız Teknik Üniversitesi’nin Yıldız
kampüsünde öğrenim gören öğrencilere yönelik gerçekleştirilen anketler
aracılığıyla elde edilmiştir. Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencilerinin spor
giyim sektöründe tercih etmiş oldukları markalar ve bu markaların tercih edilme
nedenleri ile ilgili veriler temel alınarak bir Saklı Markov Modeli
kurulmuştur. Bu model ile Yıldız kampüsünde öğrenim gören öğrencilerin spor
giyim için tercih ettikleri markalar ve bu markaların tercih edilme nedenleri
tahmin edilmiştir. Tahminler için Saklı Markov Modelinin “Üç Temel Problemi”nin
ilk iki probleminden yararlanılmıştır. Tahminler sonucunda spor giyim
markalarının tercih edilme yüzdeleri bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre en
önemli tercih edilme nedeni “Kumaş ve Dikiş Özellikleri-Tasarım” olarak ortaya
konulmuştur.
Markov zincirleri Saklı Markov modeli Tahminleme Marka tercihi
In
this study, an application was carried out using the hidden Markov model based
on Markov chains on the reasons for the brand preferences and preferences of
young consumers who are university students for the sports apparel sector. The
data used in the application were obtained through the surveys conducted for
the students studying at Yıldız Technical University's Yıldız campus. A Hidden
Markov model was established based on the brands preferred by Yıldız Technical
University students in the sports industry and the data related to the reasons
for the preference of these brands. With this model, the preferred brands for
sportswear and the reasons for the preference of these brands were estimated
for the students studying on Yıldız campus. For estimates, the first two
problems of the hidden Markov model “three basic problems” were exploited. As a
result of the estimates, the percentages of sportswear brands were found to be
preferred. According to the results, the most important reason for choosing is
“Fabric and Sewing Properties-Design”.
Markov chains Hidden Markov model Forecasting Brand preference
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 1 |