University campus transportation plans should focus on reducing private vehicle trips, similar to strategies used in urban areas. This not only promotes an environmentally sustainable campus transportation system but also ensures safer transportation for non-motorized modes. In this context, it becomes crucial to identify the factors that influence mode choice. In this paper, by establishing a binary logit model, we estimate the factors influencing the choice of using the car mode for commute trips among the academic staff of Ege University, Türkiye. The most significant variables found in this study are age, academic title, and trip durations for both car and public transportation. While sex is typically expected to play a significant role in mode choice models, it was found to be insignificant for academic staff in this study. A hypothetical scenario revealed that reducing the final walk durations from public transportation stops by half decreases the average public transportation trip duration from 38.08 minutes to 33.88 minutes, resulting in a 5% shift from private transportation to public transportation. These findings are informative and provide a basis for implementing measures to reduce car trips, thereby promoting a green university campus.
University campus transportation plan Demand modeling Binary logit Green campus.
Üniversite kampüs ulaşım planları, kentsel alanlarda kullanılan stratejilere benzer şekilde özel ulaşım yolculuklarını azaltmaya odaklanmalıdır. Böylece çevresel olarak sürdürülebilir bir kampüs ulaşım sistemi teşvik edilmekle birlikte motorsuz türler için daha güvenli bir ulaşım sistemi sağlanmış olur. Bu bağlamda, tür seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi büyük önem kazanmaktadır. Bu çalışmada Ege Üniversitesi akademik personelinin iş yolcuklarında özel ulaşım türünü kullanma tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla ikili logit model kurulmuştur. Çalışma sonucunda en etkili etmenlerin yaş, akademik unvan, özel ve toplu taşıma için yolculuk süreleri olduğu görülmüştür. Türel seçim modellerinde cinsiyetin anlamlı bir parametre olması beklenirken, bu çalışmada akademik personel için anlamlı olmadığı görülmüştür. Duraklardan varış noktasına yürüme sürelerinin yarıya düştüğü, buna bağlı olarak ortalama toplu taşıma yolculuk süresinin 38.08 dakikadan 33,88 dakikaya düştüğü bir hipotetik bir senaryoda, logit model kullanılarak özel ulaşımdan toplu taşımaya %5'lik bir kayma gerçekleşeceği hesaplanmıştır. Bu bulgular, özel taşıt yolculuklarını azaltmaya yönelik tedbirlerin uygulanması ve böylece yeşil bir üniversite kampüsünün teşvik edilmesi için bir temel sağlayabilecektir.
Üniversite kampüsü ulaşım planı Talep modellemesi İkili logit Yeşil kampüs
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | İnşaat Mühendisliği (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 8 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 31 Sayı: 5 |