Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 186 - 191, 30.07.2019
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1090

Öz

Amaç-
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte sosyal medya kullanımı hayatımıza
girmiş ve farklı amaçlarla kullanılmaya başlanmıştır. Özellikle girişimcilik
konusunda sağladığı rahatlıklar çerçevesinde sosyal medya platformları
girişimci olmak isteyen bireylere cazip gelmektedir. Girişimcilik ruhuna sahip
bireyler, kendilerinde taşıdıkları girişimci kişilik özellikleri ve
girişimcilik niyetleri doğrultusunda sosyal medyayı girişimcilik faaliyetlerini
hayata geçirmek için kullanmaktadır. Bu araştırmanı amacı, üniversite
öğrencilerinin girişimcilik amacıyla sosyal medya kullanımlarının girişimcilik
niyetlerine etkisini belirlemektir.

Yöntem-
Araştırmanın örneklemi,  Gebze Teknik
Üniversitesi’nde farklı bölüm ve farklı sınıf seviyelerinde öğrenim gören
kolayda örnekleme yoluyla ulaşılmış 324 öğrenciden oluşmaktadır. Elde edilen
veriler, SPSS istatistik programı ile analizlere tabii tutulmuştur.

Bulgular-
Yapılan analizler neticesinde girişimci amaçlı sosyal medya
kullanım boyutları olan bilişsel kullanım boyutu ve öz yeterlilik boyutu ile
girişimcilik niyetini anlamlı ve pozitif yönlü olarak etkilediği
belirlenmiştir.







Sonuç-.
Üniversite öğrencilerinin girişimci amaçlı sosyal medya kullanımları
girişimcilik niyetlerini artırmaktadır. Üniversiteli genç bireylerin, sosyal
medya da sadece sosyal amaçlı gezinmenin dışında, geleceklerine yön verecek
kariyer planlaması ile ilgili neler yapabileceklerini araştırmakta ve özellikle
de daha önce yapılan girişim çalışmalarından da etkilenerek, girişimcilik
özelliklerini de geliştirmeye çalıştıkları ve bu amaçla sosyal medyayı
kullandıkları görülmektedir.

Kaynakça

  • Ajjan, H., Fabıan, F., Tomczyk, D., (2015). Social Media Use To Support Entrepreneurship ın The Face of Dısruptıon. Journal of Developmental Entrepreneurship, 20(3), p.1-27.
  • Ali, A., Topping, K. J., Tariq, R. H. (2009)..Entrepreneurial Incli-nations of Prospective Teachers,.New Horizons in Education, 56(2), p.1-16.
  • Aktan, E., (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Katılım, Eğitim Yayıncılık, Konya.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior ,Vol. 4, p. 71-81.
  • Bird, B., (1988).Implementing Entrepreneurial İdeas: The Case For Intention”, Academy Of Managament Review, 13(3), p.442-454.
  • Calvin O.Y., Isaac O.M., İbrahim A.A., (2018).Impact Of Socıal Medıa On Entrepreneurshıp Development Among Users In Zamfara State. Journal of Economics & Finance, 2(2), p.303.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Çiçek, B., (2018).Social Media Entrepreneurship. İçtiamiyat Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), s. 10-17.
  • Fini R., Grimaldi R., Marzocchi G. L., Sobrero, M., (2009), The Foundation Of Entrepreneurial Intention”, presented at summer Conference, Copenhagen Business School, Denmark, June, 17-19.
  • Hossam, H. A., Nevo, D., Wade, M.(2015).Linking Dimensions of Social Media Use to Job Performance: The Role of Social Capital. Journal of Strategic Information Systems, 24, p.65-89.
  • Hisrich, R. D., Peters M. P., Shepherd, D. A.(2017), “Entrepreneurship”, 10th Edication, McGraw Hill Education, New York.
  • Hooff, B., Huysman, M.(2009).Managing knowledge sharing: Emergent and engineering approaches.Information & Managament, 46(1), p.1-8.
  • Jagongo, A., Kinyua, C.(2013).The Social Media and Entrepreneurship Growth. International Journal of Humanities and Social Science, 3(10), p.213-227.
  • Kietzmann, J. H., Silvestre, B. S., McCarthy, I. P., Pitt L. F., (2012).Unpacking the Social Media Phenomeon: Towards a Research Agenda. Journal of Publıc Affaırs an International Journal, 12(2), p.109-119.
  • Kuşay, Y.(2017).İş Gücü Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı ve Girişimci Kadınlar.Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, s.23-33.
  • Moses, C. L., Olokundun, M. A., Akinbode, M.(2016). Entrepreneurship Education and Entrepreneurial Intentions: The Moderating Role of Passion. The Social Sciences, 11(5), p.645-653.
  • Mukolwe, E., Korir, J., (2016). Social Media and Entrepreneurship: Tools, Benefits, and Challenges. A Case Study of Women Online Entrepreneurs on Kilimani Mums Marketplace of Facebook. International Journal of Humanities and Social Science, 6(8), p.248-256.
  • Nunnally, J.C., (1978). Psychometric theory. 2nd Edition, McGraw-Hill, New York.
  • Öztürk, M.F., Talas M., (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Journal Of World Of Turks,7(1), s.101-120.
  • Weinberg, T.(2009). The New Community Rules: Merketing On The Social Web. United States of America. O’Reilly Media.

THE RELATIONSHIP BETWEEN SOCIAL MEDIA USE FOR ENTREPRENEURSHIP ACTIVITIES AND ENTREPRENEURSHIP MOTIVE: A STUDY ON UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 186 - 191, 30.07.2019
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1090

Öz

Purpose- Nowadays, with the advancement of technology, social
media came to our lives and is started to be used with other purposes, as well.
Specifically, entrepreneurs perceive social media platforms very appealing for
the opportunities that they provide. People with entrepreneur sprit use social
media for their entrepreneurship activities in line with their entrepreneurship
motives and their entrepreneur characteristics. The purpose of this study is to
determine the effects of university students’ use of social media for
entrepreneurship on entrepreneurship objectives.

Methodology- The sample of the study is composed of 324 university students
from different fields in Gebze Technical University. The collected data is
analyzed with SPSS statistical software.

Findings- Results of the analysis shows that cognitive and
self-sufficiency aspects of social media use for entrepreneurship have positive
effects on entrepreneurship objectives.







Conclusion- Conclusion: University students’ use of social media
for entrepreneurship activities increases their entrepreneurship motives. In
addition to the use of social media for social objectives, university students
research for what they can do for their career plans, which will shape their
future, try to develop their entrepreneur characteristics and use social media
for these objectives.

Kaynakça

  • Ajjan, H., Fabıan, F., Tomczyk, D., (2015). Social Media Use To Support Entrepreneurship ın The Face of Dısruptıon. Journal of Developmental Entrepreneurship, 20(3), p.1-27.
  • Ali, A., Topping, K. J., Tariq, R. H. (2009)..Entrepreneurial Incli-nations of Prospective Teachers,.New Horizons in Education, 56(2), p.1-16.
  • Aktan, E., (2017). Sosyal Medya ve Siyasal Katılım, Eğitim Yayıncılık, Konya.
  • Bandura, A. (1994). Self-efficacy. In V. S. Ramachaudran (Ed.), Encyclopedia of human behavior ,Vol. 4, p. 71-81.
  • Bird, B., (1988).Implementing Entrepreneurial İdeas: The Case For Intention”, Academy Of Managament Review, 13(3), p.442-454.
  • Calvin O.Y., Isaac O.M., İbrahim A.A., (2018).Impact Of Socıal Medıa On Entrepreneurshıp Development Among Users In Zamfara State. Journal of Economics & Finance, 2(2), p.303.
  • Cansız, E. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin Belirlenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma, SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • Çiçek, B., (2018).Social Media Entrepreneurship. İçtiamiyat Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), s. 10-17.
  • Fini R., Grimaldi R., Marzocchi G. L., Sobrero, M., (2009), The Foundation Of Entrepreneurial Intention”, presented at summer Conference, Copenhagen Business School, Denmark, June, 17-19.
  • Hossam, H. A., Nevo, D., Wade, M.(2015).Linking Dimensions of Social Media Use to Job Performance: The Role of Social Capital. Journal of Strategic Information Systems, 24, p.65-89.
  • Hisrich, R. D., Peters M. P., Shepherd, D. A.(2017), “Entrepreneurship”, 10th Edication, McGraw Hill Education, New York.
  • Hooff, B., Huysman, M.(2009).Managing knowledge sharing: Emergent and engineering approaches.Information & Managament, 46(1), p.1-8.
  • Jagongo, A., Kinyua, C.(2013).The Social Media and Entrepreneurship Growth. International Journal of Humanities and Social Science, 3(10), p.213-227.
  • Kietzmann, J. H., Silvestre, B. S., McCarthy, I. P., Pitt L. F., (2012).Unpacking the Social Media Phenomeon: Towards a Research Agenda. Journal of Publıc Affaırs an International Journal, 12(2), p.109-119.
  • Kuşay, Y.(2017).İş Gücü Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı ve Girişimci Kadınlar.Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, s.23-33.
  • Moses, C. L., Olokundun, M. A., Akinbode, M.(2016). Entrepreneurship Education and Entrepreneurial Intentions: The Moderating Role of Passion. The Social Sciences, 11(5), p.645-653.
  • Mukolwe, E., Korir, J., (2016). Social Media and Entrepreneurship: Tools, Benefits, and Challenges. A Case Study of Women Online Entrepreneurs on Kilimani Mums Marketplace of Facebook. International Journal of Humanities and Social Science, 6(8), p.248-256.
  • Nunnally, J.C., (1978). Psychometric theory. 2nd Edition, McGraw-Hill, New York.
  • Öztürk, M.F., Talas M., (2015). Sosyal Medya ve Eğitim Etkileşimi. Journal Of World Of Turks,7(1), s.101-120.
  • Weinberg, T.(2009). The New Community Rules: Merketing On The Social Web. United States of America. O’Reilly Media.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans, İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ozge Erestin Bu kişi benim 0000-0003-0134-9506

Serhat Erat Bu kişi benim 0000-0003-0227-8914

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erestin, O., & Erat, S. (2019). GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PressAcademia Procedia, 9(1), 186-191. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1090
AMA Erestin O, Erat S. GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAP. Temmuz 2019;9(1):186-191. doi:10.17261/Pressacademia.2019.1090
Chicago Erestin, Ozge, ve Serhat Erat. “GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. PressAcademia Procedia 9, sy. 1 (Temmuz 2019): 186-91. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1090.
EndNote Erestin O, Erat S (01 Temmuz 2019) GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PressAcademia Procedia 9 1 186–191.
IEEE O. Erestin ve S. Erat, “GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, PAP, c. 9, sy. 1, ss. 186–191, 2019, doi: 10.17261/Pressacademia.2019.1090.
ISNAD Erestin, Ozge - Erat, Serhat. “GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. PressAcademia Procedia 9/1 (Temmuz 2019), 186-191. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1090.
JAMA Erestin O, Erat S. GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAP. 2019;9:186–191.
MLA Erestin, Ozge ve Serhat Erat. “GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. PressAcademia Procedia, c. 9, sy. 1, 2019, ss. 186-91, doi:10.17261/Pressacademia.2019.1090.
Vancouver Erestin O, Erat S. GİRİŞİMCİ AMAÇLI SOSYAL MEDYA KULLANIMI VE GİRİŞİMCİLİK NİYETİ İLİŞKİSİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. PAP. 2019;9(1):186-91.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.