Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 192 - 196, 30.07.2019
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1091

Öz

Amaç- Günümüzde artan rekabet ile
birlikte girişimcilik ve ticaret alanında hayatı kolaylaştıran yeni ürün ve
hizmetler karşımıza çıkmaktadır. Özellikle dijitalleşme sonucunda üreticiler ve
tüketiciler yeni bir platformda buluşma imkânına kavuşmuştur. Zaman ve mekân
kavramlarının anlamını kaybettiği sanal alışveriş platformları birçok
avantajlara sahiptir. Pazarlama anlayışındaki değişim ve teknolojik
yeniliklerin birleşimiyle fiziksel mağazalara alternatif olarak e-ticaret
uygulamalarında önemli bir artış meydana gelmiştir. E-ticaret giderek
geleneksel ticaretin yerini almaktadır. E-ticaretteki inovasyon eğilimleri de
sektörde farklı uygulamaları beraberinde getirmiştir. Örneğin; çeşitli ödeme
seçenekleri, mobil ticaret ve geliştirilmiş teslimat ve taksit seçenekleri gibi
önemli uygulamalar e-ticaret sektörüne canlılık kazandırmıştır.

Yöntem- Çalışma e-ticaret
uygulamalarına ilişkin ampirik bulguları esas almaktadır ve inovasyon
değerlendirmelerini gittigidiyor.com sitesi üzerindeki uygulamalara göre
yorumlamaktadır.

Bulgular- E-ticaret
uygulamalarının küresel çapta ivme kazandığı görülmektedir. E-ticaret
uygulamaları inovasyon teknikleriyle birlikte teknolojik rekabette örgütlere üstünlük
sağlamaktadır.







Sonuç- Küreselleşen dünyada olduğu
gibi Türkiye’de de e-ticaret son dönemde ön plana çıkmaya başlamıştır ve
çeşitli sanal ticari oluşumlar ortaya çıkmıştır. Çalışmamızda dijitalleşmenin
bir sonucu olan bu oluşumlar ele alınmaktadır ve Gittigidiyor.com örneğinde e-ticaret
uygulamalarındaki inovasyon eğilimleri değerlendirilmeye çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Akyos, M. (2007). Kamuda İnovasyon. http://www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Aydın, M. A., Sarısakal, M. N. (2003). E-Ticaretin Yeni Yüzü Mobil Ticaret. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1 (2), s. 83-90.
  • Aytekin, İ., Dikkaya, M. (2018). Küresel E-ticaret ve Türkiye. JEBPIR, 4 (1-2), s. 66-88.
  • Bakırtaş, H., Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin Girişimcilik Üzerine Etkileri. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, s. 125-138.
  • Canpolat, Ö. (2001). E-ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler. Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, http://my.beykoz.edu.tr/serkang/files/2010/12/e-ticaret-ve-Turkiye.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Digital Age. Türkiye’nin e-ticaret hacmi 59,9 milyar TL’ye ulaştı. www.digitalage.com.tr/turkiyede-e-ticaret-hacmi-599milyar-tlye-ulasti/amp/, (ET: 26.06.2019). Elçi, Ş., Karataylı, İ. (2008). İnovasyon Rehberi; Karlılık ve Rekabetin El Kitabı. ANSİAD, http://www.ansiad.org.tr/upload/2017020813054488-inovasyon.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Hürriyet, Dünya’da e-ticaret hacmi 700 milyar doları geçti, www.hurriyet.com.tr/amp/ekonomi/dunyada-e-ticaret-hacmi-700milyar-dolari-gecti-41033624, (ET: 26.06.2019).
  • Kalaycı, C. (2008). Elektronik Ticaret ve KOBİ’lere Etkileri. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 1 (1), s. 139-150.
  • Pırnar, İ. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, s. 28-55.
  • inovaloji.com, https://www.inovaloji.com/, (ET: 24.06.2019).
  • gittigidiyor.com , https://www.gittigidiyor.com/hakkimizda., (ET: 24.06.2019).

INNOVATION TRENDS IN E-COMMERCE APPLICATIONS: GITTIGIDIYOR.COM CASE

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 1, 192 - 196, 30.07.2019
https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1091

Öz

Purpose- Nowadays, with the increasing competition, new products and services,
which make life easier in the field of entrepreneurship and trade, emerge.
Especially as a result of digitalization, producers and consumers have been
able to meet on a new platform. The virtual shopping platforms, in which time
and space concepts have lost their meaning, have many advantages. As an
alternative to physical stores, there has been a significant increase in
e-commerce applications with the combination of change in marketing concept and
technological innovations. E-commerce is increasingly replacing traditional
trade. Innovation trends in e-commerce also brought different applications in
the sector. For example; important applications such as various payment
options, mobile commerce and improved delivery and hire-purchase options have
brought vitality to the e-commerce industries. As in the globalizing world,
e-commerce in Turkey has started to come to the fore in the recent years and
various virtual commercial formations have emerged.

Methodology- The study is based on empirical findings ragarding
e-commerce applications and interprets innovation evaluations according to the
practices on gittigidiyor.com

Findings- E-commerce applications get momentum on a global
scale. Together with different innovation techniques, e-commerce applications
provide superiority to organizations in technological competition.







Conclusion- In our study, these formations which are the result
of digitalization are discussed and the tendency of innovation in e-commerce
applications will be tried to be evaluated in the context of Gittigidiyor.com
case.

Kaynakça

  • Akyos, M. (2007). Kamuda İnovasyon. http://www.inovasyon.org/pdf/MA.Kamuda.Inovasyon.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Aydın, M. A., Sarısakal, M. N. (2003). E-Ticaretin Yeni Yüzü Mobil Ticaret. Havacılık ve Uzay Teknolojileri Dergisi, 1 (2), s. 83-90.
  • Aytekin, İ., Dikkaya, M. (2018). Küresel E-ticaret ve Türkiye. JEBPIR, 4 (1-2), s. 66-88.
  • Bakırtaş, H., Tekinşen, A. (2006). E-ticaretin Girişimcilik Üzerine Etkileri. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16, s. 125-138.
  • Canpolat, Ö. (2001). E-ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler. Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, http://my.beykoz.edu.tr/serkang/files/2010/12/e-ticaret-ve-Turkiye.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Digital Age. Türkiye’nin e-ticaret hacmi 59,9 milyar TL’ye ulaştı. www.digitalage.com.tr/turkiyede-e-ticaret-hacmi-599milyar-tlye-ulasti/amp/, (ET: 26.06.2019). Elçi, Ş., Karataylı, İ. (2008). İnovasyon Rehberi; Karlılık ve Rekabetin El Kitabı. ANSİAD, http://www.ansiad.org.tr/upload/2017020813054488-inovasyon.pdf, (ET: 24.06.2019).
  • Hürriyet, Dünya’da e-ticaret hacmi 700 milyar doları geçti, www.hurriyet.com.tr/amp/ekonomi/dunyada-e-ticaret-hacmi-700milyar-dolari-gecti-41033624, (ET: 26.06.2019).
  • Kalaycı, C. (2008). Elektronik Ticaret ve KOBİ’lere Etkileri. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 1 (1), s. 139-150.
  • Pırnar, İ. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1, s. 28-55.
  • inovaloji.com, https://www.inovaloji.com/, (ET: 24.06.2019).
  • gittigidiyor.com , https://www.gittigidiyor.com/hakkimizda., (ET: 24.06.2019).
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Finans, İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Demokaan Demirel Bu kişi benim 0000-0001-5454-9507

Vedat Eris 0000-0002-8196-9504

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirel, D., & Eris, V. (2019). E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ. PressAcademia Procedia, 9(1), 192-196. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1091
AMA Demirel D, Eris V. E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ. PAP. Temmuz 2019;9(1):192-196. doi:10.17261/Pressacademia.2019.1091
Chicago Demirel, Demokaan, ve Vedat Eris. “E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ”. PressAcademia Procedia 9, sy. 1 (Temmuz 2019): 192-96. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1091.
EndNote Demirel D, Eris V (01 Temmuz 2019) E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ. PressAcademia Procedia 9 1 192–196.
IEEE D. Demirel ve V. Eris, “E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ”, PAP, c. 9, sy. 1, ss. 192–196, 2019, doi: 10.17261/Pressacademia.2019.1091.
ISNAD Demirel, Demokaan - Eris, Vedat. “E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ”. PressAcademia Procedia 9/1 (Temmuz 2019), 192-196. https://doi.org/10.17261/Pressacademia.2019.1091.
JAMA Demirel D, Eris V. E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ. PAP. 2019;9:192–196.
MLA Demirel, Demokaan ve Vedat Eris. “E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ”. PressAcademia Procedia, c. 9, sy. 1, 2019, ss. 192-6, doi:10.17261/Pressacademia.2019.1091.
Vancouver Demirel D, Eris V. E-TİCARET UYGULAMALARINDA İNOVASYON EĞİLİMLERİ: GİTTİGİDİYOR.COM ÖRNEĞİ. PAP. 2019;9(1):192-6.

PressAcademia Procedia (PAP) publishes proceedings of conferences, seminars and symposiums. PressAcademia Procedia aims to provide a source for academic researchers, practitioners and policy makers in the area of social and behavioral sciences, and engineering.

PressAcademia Procedia invites academic conferences for publishing their proceedings with a review of editorial board. Since PressAcademia Procedia is an double blind peer-reviewed open-access book, the manuscripts presented in the conferences can easily be reached by numerous researchers. Hence, PressAcademia Procedia increases the value of your conference for your participants. 

PressAcademia Procedia provides an ISBN for each Conference Proceeding Book and a DOI number for each manuscript published in this book.

PressAcademia Procedia is currently indexed by DRJI, J-Gate, International Scientific Indexing, ISRA, Root Indexing, SOBIAD, Scope, EuroPub, Journal Factor Indexing and InfoBase Indexing. 

Please contact to procedia@pressacademia.org for your conference proceedings.