Ulusal ve uluslararası piyasalarda artan karşılıklı bağımlılığın etkisiyle rekabetin yoğunluğu, piyasa değişikliklerine ilişkin belirsizlik ve rekabet etme baskısı önemli ölçüde artmıştır. Savaşlar, salgınlar ülke bazlı krizler sürekli değişen piyasa şartları yönetim üzerinde yeni taleplerin oluşmasına neden olmaktadır. Ekonomik olarak başarılı olmak, piyasadaki değişikliklere esnek bir şekilde tepki verebilmek ve bu yolla dinamik pazarlarda uzun vadede ayakta kalabilmek için kısa süre içinde yeni stratejiler geliştirebilmek ve çalışanların en iyi performansı elde edebilmesi için motive edilmeleri yönetim tarafından profesyonelce tasarlanması gerekmektedir. Anlaşılıyor ki, uzun vadeli başarı için ön koşul küreselleşen ve aynı zamanda belirsizliklerin yaygınlaştığı dünyada yenilikçi bir kurum kültürü oluşturmak ve çalışanları profesyonel liderlik yoluyla en yüksek performansa ulaşmaları için motive etmek, işletmeler için kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu bağlamda bu yazında literatüre de katkıda bulanabilmek maksadıyla, iki araştırmacının yukarıda bahsi geçen konulara cevap olarak geliştirmiş oldukları iki model ele alınacaktır. Bu modeller “Mükemmeliyet merkezi kültürü” (das Modell der Center of Excellence Kulturen) (Frey, 1996a, b; 1998; Frey & Schulz-Hardt, 2000) ve Liderlik modelidir (das Prinzipienmodell der Führung) (Frey, 1996a, b; 1998; Frey, Kerschreiter & Mojzisch, 2001; Frey, Peus & Jonas, 2004).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Temmuz 2022 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 1 |