BibTex RIS Kaynak Göster

Academicians’ Perceptions to Role of Businesses on Society

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 5 - 16, 01.06.2012

Öz

Business and society relations, or in other words, the role of business in society is an issue debated for many years. This role is carried by the business, according to the needs of society are changing and expanding the scope. Today, this relationship is dealt with specifically under the heading of corporate social responsibility, business schools and discussed the topics reflected in the curriculum, the social dimension of economic size also evaluated. In this case, academicians’ perceptions against the business-society relationship, both economically and socially effective in teaching makes a strong business community. In this study, four dimensions of corporate social responsibility is discussed the role of business in society and tried to determine academicians’ perceptions on this issue.

Kaynakça

  • Ardıç, Kadir, Sema Polatcı (2008). “Tüken- mişlik Sendromu Akademisyenler Üze- rine Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 2, s.69-96.
  • Ay, Ünal, A. Esmeray Yoğun Erçen (2005). “Öğrencilerin ve Yöneticilerin İşletme Sosyal Sorumluluğu ve Etik Yönetim Algılamaları” 2. Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu, 18-19 Kasım, Sa- karya, s.219-228.
  • Carroll, Archie B. (1979). “A Three-Dimen- sional Conceptual Model of Corporate Performance”, The Academy of Mana- gement Review, Vol.4, No.4.
  • Cornelius, Nelarine, James Wallace, Rana Tassabehji (2007). “An Analysis of Cor- porate Social Responsibility, Corporate Idendity and Ethics Teaching in Busi- ness Schools”, Journal of Business Et- hics, 76, pp.117-135.
  • Elias, Rafik Z. (2004). “An Examination of Business Students Perception of Corpo- rate Social Responsibilities Before and After Bankruptcies” Journal of Business Ethics, 52.
  • Elitaş, Cemal, Yusuf Topal (2007). “Küresel- leşme, AB ve İşletme Eğitiminde Dönü- şümler”, Türkiye’de İşletmecilikte Yeni Perspektifler, Ed: Mustafa Kurt, Serkan Bayraktaroğlu, Ankara: Gazi Kitabevi, s.349-362.
  • Gardiner, Louise, Peter Lacy (2005). “Lead, Respond, Partner or Ignore: The Role of Business Schools on Corporate Respon- sibility”, Corporate Governance, 5, 2, pp.174-185.
  • Gültekin, Nihat, Ferit Küçük (2004). “Kurum İmajı Açısından Paydaş Memnuniyeti”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 19, sayı: 1, s.335-347.
  • Javalgi, Rajshekhar G., Vera Vogelsang-Co- ombs, Diana A. Lawson, D. Steven White (1997). “Designing an International Busi- ness Curriculum: A Market-Driven App- roach”, International Business, Vol.9, No.2, pp.31-48. Teaching in
  • Jeurissen, Ronald (2004). “Institutional Con- ditions of Corporate Citizenship”, Jour- nal of Business Ethics, 53, pp.87-96.
  • Jewe, Ronald D. (2008). “Do Business Ethics Courses Work? The Effectiveness of Bu- siness Ethics Education: An Empirical Study”, The Journal of Global Business Issues, Conference Edition, pp.1-6.
  • Kaya, Harun (2008). “Demografik özelliklerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılaması Üzerindeki Rolü: Bandırma Yerelinde Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:20, s.96-110.
  • Maresca, John J. (2000). “A New Concept of Business”, The Washington Quarterly, 23, 2, pp.155-163.
  • Matten, Dirk, Jeremy Moon (2004). “Corpo- rate Social Responsibility Education in Europe”, Journal of Business Ethics, 54, pp.323-337.
  • McDonald Gael M. (2004). “A Case Example: Integrating Ethics into the Academic Bu- siness Curriculum” Journal of Business Ethics, 54, pp.371-384.
  • Odabaşı, H. Ferhan, Mehmet Fırat, Serkan İz- mirli, Serkan Çankaya, Z. Abidin Mısırlı (2010). “Küreselleşen Dünyada Akade- misyen Olmak”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 3, s.127-142.
  • Özalp, İnan, Zümrüt Tonus, Muammer Sarı- kaya (2008). “İktisadi ve İdari Bilimler Fa- kültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 1,
  • Özdemir, A. Aytül, Muammer Sarıkaya (2009). “An Analysis of the Curricula of Business Administration Departments in Turkish Universities With the Perspec- tive of Civil Society Awareness”, Journal of Education for Business, May-June, pp.313-317.
  • Özgener, Şevki (2003). “Akademisyenlerin Meslek Ahlakına Aykırı Karar verme Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma, 1. Ulus- lararası İş ve Meslek Ahlakı Kongresi, Hacettepe Üniversitesi İş ve Meslek Etiği Araştırma Merkezi, 17-19 Eylül, Ankara, s. 135-147.
  • Phillips, Carl R., Antoinette S. Phillips (1999). “Preparing Today’s Business Students to Face The Challenges of The 21. Century: A Call to Business Colleges and Profes- sors”, Proceedings of the Academy of Educational Leadership, Vol. 4, No. 1, pp.61-63.
  • Post, James E, Lee E. Preston and Sybille Sachs (2002). Redefining the Corporation: Sta- keholder Management and Organizatio- nal Wealth, Standford University Press.
  • Sarıkaya, Muammer (2009). “Kurumsal Sos- yal Sorumluluk”, Yönetim Yaklaşımla- rıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Ed: Senem Besler, İstanbul: Beta Basım, s.65- 89.
  • Squires, John (2002). “Values and the Social Responsibility of Global Business”, Jour- nal of Transnational Management Deve- lopment”, 7, 4, pp.27-43.
  • Taşçı, Deniz, Umut Koç (2007). Örgütsel Va- tandaşlık Davranışı-Örgütsel Öğrenme Değerleri İlişkisi: Akademisyenler Üze- rinde Görgül Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, s.373-382.
  • Yurtkoru, E. Semi, Beril Sipahi (2003). “Öğre- tim Üyesi Performans Değerlendirme Kriterinin Cinsiyete Göre belirlenmesi Üzerine Analitik Bir Çalışma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, s.13-37.

İşletmelerin Toplumdaki Rolüne Yönelik Akademisyenlerin Algısı

Yıl 2012, Cilt: 8 Sayı: 1, 5 - 16, 01.06.2012

Öz

İşletme ve toplum ilişkisi veya diğer bir deyişle işletmenin toplumdaki rolü uzun yıllardır tartışılan bir konudur. İşletmenin taşıdığı bu rol, toplumun ihtiyaçlarına göre değişmekte ve kapsamı genişlemektedir. Günümüzde özellikle kurumsal sosyal sorumluluk başlığı altında ele alınan bu ilişki, işletme okullarının da ders programlarına yansımakta ve ele alınan konular, ekonomik boyutu kadar sosyal boyutuyla da değerlendirilmektedir. Bu durum, akademisyenlerin işletme-toplum ilişkisine yönelik algılarını, hem ekonomik hem de sosyal açıdan güçlü işletmelerin topluma kazandırılmasında etkili kılmaktadır. Bu bağlamda yapılan çalışmada, işletmenin toplumdaki rolü kurumsal sosyal sorumluluğun dört boyutuyla ele alınmış ve akademisyenlerin bu konudaki algıları tespit edilmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Ardıç, Kadir, Sema Polatcı (2008). “Tüken- mişlik Sendromu Akademisyenler Üze- rine Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 10, 2, s.69-96.
  • Ay, Ünal, A. Esmeray Yoğun Erçen (2005). “Öğrencilerin ve Yöneticilerin İşletme Sosyal Sorumluluğu ve Etik Yönetim Algılamaları” 2. Siyasette ve Yönetimde Etik Sempozyumu, 18-19 Kasım, Sa- karya, s.219-228.
  • Carroll, Archie B. (1979). “A Three-Dimen- sional Conceptual Model of Corporate Performance”, The Academy of Mana- gement Review, Vol.4, No.4.
  • Cornelius, Nelarine, James Wallace, Rana Tassabehji (2007). “An Analysis of Cor- porate Social Responsibility, Corporate Idendity and Ethics Teaching in Busi- ness Schools”, Journal of Business Et- hics, 76, pp.117-135.
  • Elias, Rafik Z. (2004). “An Examination of Business Students Perception of Corpo- rate Social Responsibilities Before and After Bankruptcies” Journal of Business Ethics, 52.
  • Elitaş, Cemal, Yusuf Topal (2007). “Küresel- leşme, AB ve İşletme Eğitiminde Dönü- şümler”, Türkiye’de İşletmecilikte Yeni Perspektifler, Ed: Mustafa Kurt, Serkan Bayraktaroğlu, Ankara: Gazi Kitabevi, s.349-362.
  • Gardiner, Louise, Peter Lacy (2005). “Lead, Respond, Partner or Ignore: The Role of Business Schools on Corporate Respon- sibility”, Corporate Governance, 5, 2, pp.174-185.
  • Gültekin, Nihat, Ferit Küçük (2004). “Kurum İmajı Açısından Paydaş Memnuniyeti”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt: 19, sayı: 1, s.335-347.
  • Javalgi, Rajshekhar G., Vera Vogelsang-Co- ombs, Diana A. Lawson, D. Steven White (1997). “Designing an International Busi- ness Curriculum: A Market-Driven App- roach”, International Business, Vol.9, No.2, pp.31-48. Teaching in
  • Jeurissen, Ronald (2004). “Institutional Con- ditions of Corporate Citizenship”, Jour- nal of Business Ethics, 53, pp.87-96.
  • Jewe, Ronald D. (2008). “Do Business Ethics Courses Work? The Effectiveness of Bu- siness Ethics Education: An Empirical Study”, The Journal of Global Business Issues, Conference Edition, pp.1-6.
  • Kaya, Harun (2008). “Demografik özelliklerin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılaması Üzerindeki Rolü: Bandırma Yerelinde Bir Araştırma”, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:20, s.96-110.
  • Maresca, John J. (2000). “A New Concept of Business”, The Washington Quarterly, 23, 2, pp.155-163.
  • Matten, Dirk, Jeremy Moon (2004). “Corpo- rate Social Responsibility Education in Europe”, Journal of Business Ethics, 54, pp.323-337.
  • McDonald Gael M. (2004). “A Case Example: Integrating Ethics into the Academic Bu- siness Curriculum” Journal of Business Ethics, 54, pp.371-384.
  • Odabaşı, H. Ferhan, Mehmet Fırat, Serkan İz- mirli, Serkan Çankaya, Z. Abidin Mısırlı (2010). “Küreselleşen Dünyada Akade- misyen Olmak”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 10, Sayı: 3, s.127-142.
  • Özalp, İnan, Zümrüt Tonus, Muammer Sarı- kaya (2008). “İktisadi ve İdari Bilimler Fa- kültesi Öğrencilerinin Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı 1,
  • Özdemir, A. Aytül, Muammer Sarıkaya (2009). “An Analysis of the Curricula of Business Administration Departments in Turkish Universities With the Perspec- tive of Civil Society Awareness”, Journal of Education for Business, May-June, pp.313-317.
  • Özgener, Şevki (2003). “Akademisyenlerin Meslek Ahlakına Aykırı Karar verme Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma, 1. Ulus- lararası İş ve Meslek Ahlakı Kongresi, Hacettepe Üniversitesi İş ve Meslek Etiği Araştırma Merkezi, 17-19 Eylül, Ankara, s. 135-147.
  • Phillips, Carl R., Antoinette S. Phillips (1999). “Preparing Today’s Business Students to Face The Challenges of The 21. Century: A Call to Business Colleges and Profes- sors”, Proceedings of the Academy of Educational Leadership, Vol. 4, No. 1, pp.61-63.
  • Post, James E, Lee E. Preston and Sybille Sachs (2002). Redefining the Corporation: Sta- keholder Management and Organizatio- nal Wealth, Standford University Press.
  • Sarıkaya, Muammer (2009). “Kurumsal Sos- yal Sorumluluk”, Yönetim Yaklaşımla- rıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik, Ed: Senem Besler, İstanbul: Beta Basım, s.65- 89.
  • Squires, John (2002). “Values and the Social Responsibility of Global Business”, Jour- nal of Transnational Management Deve- lopment”, 7, 4, pp.27-43.
  • Taşçı, Deniz, Umut Koç (2007). Örgütsel Va- tandaşlık Davranışı-Örgütsel Öğrenme Değerleri İlişkisi: Akademisyenler Üze- rinde Görgül Bir Araştırma, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 2, s.373-382.
  • Yurtkoru, E. Semi, Beril Sipahi (2003). “Öğre- tim Üyesi Performans Değerlendirme Kriterinin Cinsiyete Göre belirlenmesi Üzerine Analitik Bir Çalışma”, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dergisi, s.13-37.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof.Dr. İnan Özalp Bu kişi benim

Yrd.Doç.Dr. Muammer Sarıkaya Bu kişi benim

Doç.Dr. H.Zümrüt Tonus Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özalp, P. İ., Sarıkaya, Y. M., & Tonus, D. H. (2012). İşletmelerin Toplumdaki Rolüne Yönelik Akademisyenlerin Algısı. Paradoks Ekonomi Sosyoloji Ve Politika Dergisi, 8(1), 5-16.