Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN KOZMETİK ÜRÜNLERİN AMBALAJLARINA YONELİK TUTUMLARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 14 Sayı: 1, 73 - 87, 04.03.2018

Öz




ÖZET




 




Ambalaj
ve ambalaj tasarımı, çeşitli kozmetik ürünlerinin pazarlanmasında önemli bir
faktör haline gelmiştir. Medyadan etkilenen tüketiciler arasında ani bir tutum
değişikliği, gerçek tüketimde bir değişime neden olabilir ve ambalaj endüstrisi
üzerinde stratejik etkilere neden olabilmektedir. Bu bağlamda gerçekleştirilen bu araştırmada tüketicilerin
kozmetik ürün ambalajlarına yönelik tutumları değerlendirilmiştir. Bu kapsamda
kolayda örnekleme yöntemi ile tespit edilen 250 tüketiciden anket yoluyla veri
toplanmıştır. Araştırma sonucunda genel itibari ile tüketicilerin kozmetik ürün
ambalajlarına yönelik tutumlarının olumlu olduğu görülmüştür. Bununla beraber
tüketicilerin kozmetik ürün ambalajlarına yönelik tutumları cinsiyete göre
farklılık gösterdiği görülmüştür. Diğer taraftan tüketicilerin kozmetik ürün
ambalajlarına yönelik tutumlarının yaşa ve aylık gelir değişkenine göre
farklılık göstermediği tespit edilmiştir.




Kaynakça

  • Ayar, S. (2008). Ambalaj Tercihlerinde Ambalajın Fonksiyonlarına İlişkin Tüketici Tutumlarının Belirlenmesi: Saç Jölesi Ambalajı Üzerine Bir Pilot Araştırma. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esma Yılmaz Kılınç

Metin Sürme

Ahmet Tan

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz Kılınç, E., Sürme, M., & Tan, A. (2018). TÜKETİCİLERİN KOZMETİK ÜRÜNLERİN AMBALAJLARINA YONELİK TUTUMLARININ DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ. Paradoks Ekonomi Sosyoloji Ve Politika Dergisi, 14(1), 73-87.