Günümüzde
özellikle 21.yüz yılın başında küreselleşmeye dayalı yaşanan değişim ve dönüşüm
sonucunda hükümetlerin ekonomik, siyasi ve kültürel alanda uyguladığı politika
ve araçların değiştiği söylenebilir. Bu anlamda 20.yüz yılın son otuz yılına
kadar hükümetler şehirlerin kalkınma ve gelişmesinde daha çok tavandan tabana
anlayışını tercih etmelerine rağmen, yüz yılın sonlarına doğru tabandan tavana
anlayışı dediğimiz yerelden merkeze anlayışına geçildiği bilinmektedir. Bu
anlayış gereği ve AB uyum süreci kriterlerini de sağlamak için 2006 yılında
çıkartılan 5449 sayılı Kanun ile kalkınma ajanslarının kurulmasına karar
verilmiştir. Kalkınma ajanslarının kurulma amaçlarının en önemlisi, yerelde
girişimcilik ve istihdamın artırılmasında katılımcı anlayışlarla yerel
potansiyelin harekete geçirilmesinde katalizör görevi yapmaktır. Bu kapsamda
çalışmada, girişimcilik kavramı ve önemi ile kalkınma ajanslarının ortaya
çıkışı ve amaçları teorik olarak anlatılacaktır. Arkasından Zafer Kalkınma
Ajansının 2014-2023 Bölge Planının içerik analizi yapılarak planda yer alan
girişimcilik hedefleri belirlenecektir. Sonuç ve değerlendirme ile çalışma
tamamlanacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |