Bu araştırma 112 acil sağlık hizmetlerinde çalışan personelin 24 saatlik nöbet süresince performanslarının değişiminin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılarak uygulanmıştır. Araştırmanın verileri 01.11.2022- 30.11.2022 tarihleri arasında Acil Tıp Teknisyenleri ve Teknikerleri Derneğine (ATTDER) kayıtlı ve Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) Sağlık Bakanlığına bağlı 112 Acil Yardım Ambulanslarında İzmir ilinde çalışmakta olan Paramedik ve ATT’lerden etik bilgilendirme sonrasında araştırmaya katılmayı kabul edenlere uygulanmıştır. Araştırmada 14 katılımcı ile görüşülmüştür. Araştırma sonucunda 24 saatlik 112 nöbetlerinin ilk saatleri ile son saatlerine doğru iş performansının değiştiği bulunmuştur. 112 sisteminde etkinsiz triyaj nedeniyle gereksiz iş yoğunluğu olduğu görülmüştür. 112 sisteminde ekip içi ve yönetime ilişkin iletişim sorunları bulunmaktadır.
Yazar tüm katkı sağlayanlara teşekkür eder.
This research was carried out to determine the changes in the performance of the personnel working in 112 emergency health services during the 24-hour shift. The research was applied by using semi-structured interview method that one of the qualitative research methods. The data of the study was given to those who agreed to participate in the study after ethical briefing from Paramedics and ATTs registered to the Emergency Medical Technicians and Technicians Association (ATTDER) between 01.11.2022 and 30.11.2022 and working in 112 Emergency Aid Ambulances affiliated to the Ministry of Health of the Republic of Turkey has been applied. In the study, 14 participants were interviewed. As a result of the research, it was found that the job performance changed from the first hours to the last hours of the 24-hour 112 shifts. It has been observed that there is unnecessary workload in the 112 system due to ineffective triage. There are communication problems within the team and management related to the 112 system.
Ambulance 24 Hour Shift Work Performance Triage Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer), Acil Servis Hemşireliği, Hemşirelik İşgücü |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |