Amaç: Bu araştırmada bir üniversitenin acil yardım ve afet yönetimi bölümü öğrencilerinin mesleki kaygı düzeylerini belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Yöntem: Kesitsel tipteki epidemiyolojik çalışmada öğrenci sayısı 114 olup evrenin %83.82’sine ulaşılmıştır. Değişkenlere ait veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan anket formu ve Mesleki Kaygı Ölçeği ile toplanmıştır. Analizlerde sosyodemografik değişkenler ile mesleki kaygı ölçeği arasında t-testi, one-way anowa, mann-whitney u ve kruskal-wallis h analizleri yapılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılmayı kabul edenlerin (114 Kişi) %56.1’i (n=64) kadın, yaş ortalaması (SS) 20.81 (1.78) yıldır. Mesleki kaygı ölçeği puanları ortalaması 58.3511.87 puandır. İki değişkenli analizlerde kadın değişkeni ile mesleki kaygı ölçeği ve alt boyutları ve 20 yaş ve altı değişkeni ile mesleki kaygı ölçeği ve alt boyutlarından mesleki bilgi, iş sağlığı ve iletişim becerisi arasında daha yüksek bir ilişki bulunmuştur (p<0.05). Çok değişkenli analizlerde mesleki bilgi, iş sağlığı ve iletişim becerisi alt boyutları ile 2’nci sınıfların kaygı puanları arasında daha yüksek bir ilişki bulunmuştur (p<0.05)
Sonuç: Meslek tanımları henüz yapılmamış bir bölümün mesleki kaygılarını anlamaya yönelik bulgular politika yapıcılar için bir çıkarım sunmaktadır.
Yok.
Objective: The purpose of this study is to determine the level of occupational anxiety of students in the emergency aid and disaster management department of a university.
Method: In this cross-sectional epidemiological study, the number of students was 114 and 83.82% of the population was reached. Data on variables were collected using a questionnaire prepared by the researchers and the Occupational Anxiety Scale. In the analyses, t-test, one-way ANOVA, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H analyses were performed between socio-demographic variables and the occupational anxiety scale.
Results: Of those who agreed to participate in the study (114 participants), 56.1% (n=64) were female and the mean age (SD) was 20.81 (1.78) years. The mean score on the occupational anxiety scale was 58.3511.87 points. In bivariate analyses, a higher relationship was found between the female variable and the occupational anxiety scale and its sub-dimensions, and between the variable being 20 years or younger and the occupational anxiety scale and its sub-dimensions of occupational knowledge, occupational health and communication skills (p<0.05). In multivariate analyses, a higher relationship was found between the sub-dimensions of occupational knowledge, occupational health and communication skills and the anxiety scores of the 2nd year students (p<0.05).
Conclusion: Findings to understand the occupational concerns of a department whose occupational definitions have not yet been made provide an implication for policy makers.
Etik kurul izni alınmıştır.
Yok.
Yok.
Yok.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı Hemşireliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok. |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 5 Sayı: 1 |