Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmen adaylarının boyut ölçütlerini belirlemektir. İlköğretim matematik eğitimi anabilim dalının 2., 3., 4. sınıf ve yüksek lisans öğrencileri araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; bilinen geometrik nesnelerin isimlerinin yazılı olduğu ve kaç boyutlu olduğunun sorulduğu ayrıca âBir şeklin kaç boyutlu olduğuna nasıl karar verirsinizâ sorusunun da ilave edildiği bir form kullanılmıştır. Nicel veriler frekans ve yüzdelik kullanılarak tablolaştırılmış, açık uçlu soru için betimsel analiz yapılarak kategoriler ortaya çıkarılmış ve bu kategoriler yüzdelik olarak verilmiştir. Geometrik şeklin boyutuna karar verilirken genellikle alan-hacim, eksen sayısı, en-boy-yükseklik ve düzlem-uzay konumu şeklinde ölçütlerin kullanıldığı ve özellikle bir ve iki boyutlu nesnelerin boyutunun teşhis edilmesinde önemli farklılaşmalar olduğu görülmüştür.
The purpose of the study is to determine prospective mathematics teachersâ criteria of dimension. Participants were 2nd, 3rd, 4th year and master students in mathematics education department. Familiar geometric objects were given the students and asked to decide the dimension of these objects. Besides, the question âhow do you decide the dimension of a given geometric objectâ was used to determine their criteria of dimension. The quantitative data were tabulated by using frequency and percentage, the method of descriptive analysis was used for the open-ended question. The results indicated that the students used the criteria of area-volume, number of axis, length-width-height and plane-space position in general and also wide range of criteria of one and two dimension.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 30 Sayı: 30 |