Recent research demonstrates that formative assessment can significantly contribute to learning but generally is not used by teachers. The aim of this study is to investigate the development of prospective teachers with regard to assessment. 40 prospective mathematics teachers are involved in the study. Workshops were conducted aiming at developing pedagogical content knowledge. A survey was given to 40 prospective mathematics teachers before and after the workshops to find out whether there was a difference in their pedagogical knowledge. The data were analyzed qualitatively. Results indicated significant improvements in prospective teachersâ knowledge of assessment especially of formative assessment. Before the workshops, candidates used assessment for summative purposes whereas they used assessment formatively after first workshop. After the second workshop they started to use both summative and formative assessment in accordance with their purposes. It was observed that there is significant enrichment (70%) in the candidatesâ conceptual understanding of assessment.
Formative assessment summative assessment teacher education pedagogical content knowledge
Ölçme ve değerlendirme, öğretim ve öğrenimin ayrılmaz bir parçasıdır. Etkin bir öğretim için ölçme-değerlendirmenin hem tamamlayıcı hem de şekillendirici amaçlara hizmet edecek şekilde planlanması ve uygulanması gerekmektedir (Dwyer, 1998). Ölçme değerlendirme, özellikle de şekillendirici ölçme-değerlendirme, hizmet öncesi öğretmen eğitiminde ihmal edilen bir alandır (Dywer, 1998; Volante ve Fazio, 2007). Bu amaçla bu çalışma kapsamında Marmara bölgesindeki bir üniversitede Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi bölümünde öğrenim gören 40 son sınıf matematik öğretmen adayına iki ay boyunca Pedagojik Alan Bilgisi kuramsal çerçevesi esas alınarak hazırlanmış bir eğitim verilmiştir. Veriler bu eğitimlerden önce ve sonra açık uçlu sorulardan oluşan Genel Pedagoji Anketi uygulanarak toplanmıştır. Bu çalışmada ankette ölçme-değerlendirmeye yönelik sorulan sorulara verilen yanıtlardan elde edilen bulgular incelenmektedir. Uygulanan eğitimlerden önce katılımcıların %38âi ölçme-değerlendirmeyi hem tamamlayıcı hem de şekillendirici amaçlarla ilişkilendirirken, eğitimlerden sonra bu oran %63âe yükselmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirmenin amacına ilişkin belirttikleri görüşlerin incelenmesi sonucu %70âinde kavramsal olarak zenginleşme olduğu görülmektedir.
Şekillendirici ölçme-değerlendirme tamamlayıcı ölçme-değerlendirme matematik öğretmen yetiştirme pedagojik alan bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 30 Sayı: 30 |