BibTex RIS Kaynak Göster

A Faculty-School Partnership Study in Turkish Teacher Education: Teacher Questions

Yıl 2009, Cilt: 25 Sayı: 25, 81 - 91, 01.01.2009

Öz

This study aims at applying inquiry-oriented approach, which recently has been highly-valued in teacher education and thus providing preservice teachers of Turkish language with an opportunity of conducting research. For this purpose, teacher questions, an under-studied issue in Turkey has been chosen as the focus of the preservice teacher research. Potential teachers observed 14 teachers of Turkish language in 3 schools in groups of 6 to prepare observation reports. In these reports preservice teachers evaluated the teacher questions in reading activities. Also, at the end of the spring term, considering the research they conducted and their own teaching practices, their stances were collected through a survey. Findings from this study give some clues about the theory developing and reflective practice of the preservice teachers of Turkish language. Raising preservice teachers as researchers could develop their awareness of theorypractice balance and help them find instant solutions to problems.

Türkçe Öğretmeni Yetiştirmede Bir Fakülte-Okul İşbirliği Araştırması: Öğretmen Soruları

Yıl 2009, Cilt: 25 Sayı: 25, 81 - 91, 01.01.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen yetiştirmede önemli bir yeri olan sorgulamaya dayalı yaklaşımı uygulamak ve böylece hizmet öncesi Türkçe öğretmenlerinin bir araştırma yürütmelerini sağlamaktır. Bu amaçla, alan yazınımızda yeterince çalışılmamış olan öğretmen soruları araştırma alanı olarak belirlenmiştir. Aday Türkçe öğretmenleri 6 kişilik gruplar halinde 3 ilköğretim okulunda 14 Türkçe öğretmenini gözleyerek grup gözlem raporları hazırlamışlardır. Bu raporlar için okuma etkinliklerinde öğretmenlerin sordukları soruları incelemişler ve bu bulgularını kendi öğretmenlik uygulamalarında nasıl değerlendirdiklerini kendilerine bahar dönemi sonunda verilen sormacada belirtmişlerdir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular sorgulamaya dayalı yaklaşımın aday öğretmenlerin kuram geliştirme ve yansıtma süreçleriyle ilgili ipuçları vermektedir. Hizmet öncesi aşamada öğretmenleri birer araştırmacı olarak yetiştirmek onların kuram-uygulama dengesi farkındalığını artıracak ve anında sorun çözme becerilerini geliştirecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Yaylı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Yaylı, D. (2009). Türkçe Öğretmeni Yetiştirmede Bir Fakülte-Okul İşbirliği Araştırması: Öğretmen Soruları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 81-91.