BibTex RIS Kaynak Göster

Web-Based Mathematics Education and Delivery of a Sample Lesson

Yıl 2007, Cilt: 21 Sayı: 21, 33 - 43, 01.01.2007

Öz

In light of the incredible developments in information technology, the education sector is one of the most rapidly changing sectors. When we glance at the development of use of information technology in education throughout time, three types of applications stand out: learning about computers, learning from computers and learning with computers. Regarding computers in education, Jonassen states that the second type involves computers as a tool for delivering a lesson. Although it is not very widespread in our country, this approach known as Computer-Based Education includes delivering the lesson content to the student with the use of computer software. In this method, it is expected that the student read the content from the monitor of the computer and answer questions from time to time, just as if he is learning from the teacher. In addition to this, a practice which is more common in the USA, are exercise-practice programs which allows the student to practice repetitions about a topic that they have learnt. The single aim of these programs is to practice repetition therefore the programs are simple and the production cost is quite low so they are frequently used in the USA. The aim in education should be to train informatic educators who are open to technology, research and follow and quickly adapt to technological developments and can apply these in educational settings. In turn, this will assist to develop an informatic society. Today, the rapid development of informatic technologies is continuing. Parallel to this, the educational environments are also changing. Web-based mathematics education is one of the variations of the changing applications. In this study, the following have been examined: once investigating the necessity of technological support, how to teach an internet based mathematics lesson; a sample web site and a sample delivery of a lesson with the support of practical/object-based mathematics software.

Kaynakça

  • Baki, A. (1999). Bilgisayar Donanımlı Ortamda Matematik Öğrenimi, EBİD Sempozyomu.
  • Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Bitav Yayınları.
  • Jonassen, D.H. (2000). Computers as mindtools for schools. Upper Saddle River, N.,J., Prentice Hall Inc, ABD.
  • Özüsağlam, E. (2004). Teknoloji Destekli Matematik Öğretiminin Öğretimi, Matematik Etkinlikleri 2004 Ankara.
  • Özüsağlam, E. (2001). Mathematica Destekli On-line Matematik Dersi Sunumu Üzerine Bir Çalışma, BTIE ODTU Ankara.
  • Tokman, Y.L. (1999). Eğitimde ve Öğretimde Uzaktan Erişim, 5 Türkiye İnternet Konferansı Ankara.
  • Varol, A. (1999) Bilişim Alanındaki Eğitimcilerin Eğitimi, BTIE Konferansı.

Web Tabanlı Matematik Öğretimi ve Ders Sunum Örneği

Yıl 2007, Cilt: 21 Sayı: 21, 33 - 43, 01.01.2007

Öz

Bilişim Teknolojisi ile oluşan baş döndürücü gelişmeler ışığında hızla değişim gösteren sektörlerin başında eğitim gelmektedir. Bilişim Teknolojilerinin eğitimde kullanımının tarihsel gelişimine baktığımızda üç uygulama biçimi göze çarpar: bilgisayarları öğrenmek, bilgisayardan öğrenmek ve bilgisayarla öğrenmek. Eğitimde bilgisayar konusunda Jonassen’in sözünü ettiği ikinci yaklaşım da bilgisayarların ders anlatma aygıtı olarak kullanımını kapsar. Ülkemizde çok yaygın olmasa da Bilgisayar Tabanlı Eğitim olarak bilinen bu yöntemde bilgisayar yazılımı aracılığıyla dersin içeriği öğrenciye sunulur. Öğrencinin bu içeriği bilgisayar ekranından okuyarak ve zaman zaman konuyla ilgili sorulara cevap vererek bir öğretmenden öğrendiği gibi öğrenmesi beklenir. Bunun yanı sıra yine ABD’de daha yaygın olan alıştırma-uygulama programları bir konuyu öğrenmiş olan öğrencinin alıştırma yapmasını sağlar. Tek amaç pratik yapmak olduğundan programcılık bakımından basit, üretim maliyeti açısından ucuz olan bu programlar ABD’de bilgisayarlar eğitim alanına girdiğinde en sık kullanılan programlardı. Eğitimde hedeflenen amaç; bilgi teknolojilerine açık, araştıran, teknolojik gelişmeleri takip eden, değişimlere hızla adapte olan ve bunu eğitim ortamında uygulayan bilişimci eğitimciler yetiştirerek, ülkemizin ihtiyaç duyduğu bilgi toplumunu oluşturmak olmalıdır. Günümüzde bilişim teknolojilerinin hızla gelişimi devam etmektedir. Bu paralelde eğitim ortamları farklılaşma göstermektedir. Web tabanlı Matematik eğitimi de bu farklılaşmanın uygulanmasının bir çeşididir. Bu çalışmada; teknoloji desteğinin gerekliliği sorgulanarak, bir matematik dersi internet tabanlı nasıl anlatılır, örnek hazırlanmış bir web sitesi ve nesne tabanlı gelişmiş matematik yazılımların destekleriyle örnek bir ders sunumu gerçekleştirmektir.

Kaynakça

  • Baki, A. (1999). Bilgisayar Donanımlı Ortamda Matematik Öğrenimi, EBİD Sempozyomu.
  • Baki, A. (2002). Bilgisayar Destekli Matematik. İstanbul: Bitav Yayınları.
  • Jonassen, D.H. (2000). Computers as mindtools for schools. Upper Saddle River, N.,J., Prentice Hall Inc, ABD.
  • Özüsağlam, E. (2004). Teknoloji Destekli Matematik Öğretiminin Öğretimi, Matematik Etkinlikleri 2004 Ankara.
  • Özüsağlam, E. (2001). Mathematica Destekli On-line Matematik Dersi Sunumu Üzerine Bir Çalışma, BTIE ODTU Ankara.
  • Tokman, Y.L. (1999). Eğitimde ve Öğretimde Uzaktan Erişim, 5 Türkiye İnternet Konferansı Ankara.
  • Varol, A. (1999) Bilişim Alanındaki Eğitimcilerin Eğitimi, BTIE Konferansı.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Özüsağlam Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2007
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Özüsağlam, E. (2007). Web Tabanlı Matematik Öğretimi ve Ders Sunum Örneği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21), 33-43.