Amazing developments in science and technology have given rise to many changes in education as well as in other areas. With respect to these changes, there has occurred necessity to search for alternative movements in the variables of education such as student, teacher, educational programs. For instance, teacher centered education has been replaced by learner centered education. The questions âWhat kind of education is needed?â and âWhat are the necessary qualities of a contemporary teacher?â are nowadays more commonly asked in the field of education. These questions originate from the significance of the fact that new generations must be well raised. Within this perspective, this study aims to focus in general on the profession of music education and specifically on what a music teacher should be like and what qualities they should bear.
Günümüzde bilim ve teknolojideki baş döndürücü ilerlemeler diğer sistemlerde olduğu gibi eğitim sisteminde de birçok gelişime ve değişime yol açmıştır. Bu gelişmelere paralel olarak eğitim sistemimizle ilgili değişkenlerde de (öğrenci, öğretmen, öğretim programları vb) alternatif arayışlara girilmiştir. Örneğin, öğretmen merkezli eğitim anlayışı yerini öğrenci merkezli anlayışa terk etmiştir. âNasıl bir eğitim gereklidir ve özellikle de günümüz öğretmeni nasıl olmalıdır? Hangi yeterliklere sahip olmalıdır?â soruları son yıllarda daha sıkça gündeme gelmektedir. Söz konusu soruların temel odağı, gelecek kuşakların yetiştirilmesi olgusundan ve öneminden kaynaklanmaktadır. Bu perspektifle yapılan bu çalışmada, genel anlamda öğretmenlik mesleği üzerinde durulmakta ve spesifik anlamda ise, âGünümüz müzik öğretmeni nasıl olmalı ve hangi yeterliklere sahip olmalıdır?â soruları irdelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 20 Sayı: 20 |