The aim of this study is to evaluate high school physics teachersâ opinions about in-service-education (I.S.E.). The respondents of the consisted of 100 physics teachers working in the city centers of the provinces Diyarbakır, Denizli, Van, Şanlıurfa and Mardin. The data were gathered through multiple-choice questioner posed to the teachers. Though the most of the physics teachers- were taken opinions- the in-service-education is necessary, the quantity of in-service-education which they join is less than expected. In this subject it was determined that the quality and quantity of in-service-educations given by The Ministry of National Education (M.N.E.) is not sufficient. The evaluation of the results was presented given as analysis of variance, frequency distributions and percentages in charts and text. In the last section, some possible suggestions for in service education are made with the help of the results.
Bu çalışmanın amacı lise fizik öğretmenlerinin hizmet içi eğitim (H.İ.E) ile ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır, Denizli, Van, Şanlıurfa ve Mardin il merkezlerinde görev yapan 100 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, öğretmene yöneltilen anket sorunlarına verilen yanıtlar ile elde edilmiştir. Görüşleri alınan fizik öğretmenlerin büyük çoğunluğu hizmet içi eğitimleri gerekli bulmasına rağmen almış oldukları hizmet içi kurs sayıları beklentilerin altındadır. Bu hususta Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.)ânın düzenlediği kursların sayı ve nitelik bakımından yeterli olmadığı belirlendi. Değerlendirme sonuçları, varyans analizi, frekans dağılımları ve yüzdeleri alınarak, tablolar ve metin içinde bulgular bölümünde sunulmuştur. Son bölümde hizmet içi eğitimler için araştırma sonuçlarına dayalı olarak bazı öneriler verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 19 |