BibTex RIS Kaynak Göster

x

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 19, 71 - 83, 01.01.2006

Öz

The aim of this study was to investigate the upper level profession related expectations and the expectations that are hoped to be met in the highest level of pre-service teachers. For this aim, at the end of the 2003-2004 teaching year, “Expectations from Teaching Profession Questionnaire”, which was developed by the researchers, was applied to 401 senior students in various departments of Education Faculty and 115 students attending Non-Thesis Master’s Program in Pamukkale University. In the Questionnaire, the expectations from teaching profession were investigated in four areas of questionnaire including social, economical, professional development, and legal-managerial arrangements. The results revealed that both groups have similar expectations in teaching profession. Yet, Non-Thesis Master’s group had lower level of hopes that their expectations will be met in the high level in the teaching profession than the Education Faculty students.

Kaynakça

  • Buonamici, G.C. (1983). Building Staff Morale: A Positive Approach. American Secondary Education. 12 (4), Spring .
  • Cockburn, A.D.(2000). Elementary Teachers' Needs: Issues of retention and recruitment. Teaching and Teacher Education. Vol.16.
  • Çetinkanat, C. (2000).Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DuFour, R.P. (1986). Must Principals Choose Between Teacher Morale and An Effective School?.NASSP Bulletin. 70 (490), May.
  • Engel, R.A. (1986). Creating and Maintaining Staff Morale. The Personnel Administrator's Role in a Time of Ferment in Education. The Clearing House. 60 (3), November.
  • Hampton, D.R; C.E. Summer, R.A Webber. (1982). Organizational Behavior and the Practice of Management (4th Ed..). Illinois: Scott, Foresman and Company.
  • Himmetoğlu, B.A.(1982). İşden Gönüllü Ayrılma Davranışını Etkileyen Örgütsel Etkenler. Yönetim Psikolojisi II Yönetim Psikolojisi II. Ulusal Simpozyumuna Sunulan Bildiriler-Yorumlar-Tartışmalar 16-19 Kasım 1981. (Ed. Turgay Ergun). Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No:201.
  • Ma, Xin; R.B. MacMillan. (1999). Influences of Workplace Conditions on Teachers' Job Satisfaction. Journal of Educational Research. 93 (1). September/ October.
  • Montana, P. J.; B. H. Charnov. (2000). Management (3rd Ed.). New York: Barron's Educational Series, Inc.
  • Owens, R. G. (1981). Organizational Behavior in Education (2nd Ed.). New Jersey: Prentice-Hall International Editions.
  • Tanrıöğen, A. (1995). Öğretmen Moraline İlişkin Yapılan Araştırmalar. Eğitim Yönetimi. Yıl:1, Sayı:1, Kış.
  • Washington, R.J.; H.F. Watson. (1976). Positive teacher Morale- The Principal's Responsibility. NASSP Bulletin. 60 (399), April.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDEN BEKLENTİLERİ VE BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMASINI UMMA DÜZEYLERİ

Yıl 2006, Cilt: 19 Sayı: 19, 71 - 83, 01.01.2006

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinden üst düzeyli beklentilerinin ve karşılanacağını üst düzeyde umdukları beklentilerinin neler olduğunu araştırmaktır. Bu amaçla, 2003-2004 öğretim yılı sonunda Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinin değişik bölümlerinin son sınıflarında okuyan 401 öğrenci ile Tezsiz Yüksek Lisans Programına devam eden 115 öğrenciye, araştırmacılar tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğinden Beklentiler (ÖMB) anketi uygulanmıştır. Ankette, öğretmenlik mesleğinden beklentiler; sosyal, ekonomik, mesleksel gelişim ve yasal/yönetsel düzenlemeler olmak üzere dört alanda incelenmiştir. Araştırma sonucunda, Eğitim Fakültesi öğrencileri ile Tezsiz Yüksek Lisans öğrencilerinin meslekten beklentilerinin büyük ölçüde aynı olduğu ancak, beklentilerinin karşılanmasını umma düzeyi açısından Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin tüm beklenti alanlarında daha düşük bir umuda sahip oldukları görülmüştür.

Kaynakça

  • Buonamici, G.C. (1983). Building Staff Morale: A Positive Approach. American Secondary Education. 12 (4), Spring .
  • Cockburn, A.D.(2000). Elementary Teachers' Needs: Issues of retention and recruitment. Teaching and Teacher Education. Vol.16.
  • Çetinkanat, C. (2000).Örgütlerde Güdülenme ve İş Doyumu. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • DuFour, R.P. (1986). Must Principals Choose Between Teacher Morale and An Effective School?.NASSP Bulletin. 70 (490), May.
  • Engel, R.A. (1986). Creating and Maintaining Staff Morale. The Personnel Administrator's Role in a Time of Ferment in Education. The Clearing House. 60 (3), November.
  • Hampton, D.R; C.E. Summer, R.A Webber. (1982). Organizational Behavior and the Practice of Management (4th Ed..). Illinois: Scott, Foresman and Company.
  • Himmetoğlu, B.A.(1982). İşden Gönüllü Ayrılma Davranışını Etkileyen Örgütsel Etkenler. Yönetim Psikolojisi II Yönetim Psikolojisi II. Ulusal Simpozyumuna Sunulan Bildiriler-Yorumlar-Tartışmalar 16-19 Kasım 1981. (Ed. Turgay Ergun). Ankara: Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları No:201.
  • Ma, Xin; R.B. MacMillan. (1999). Influences of Workplace Conditions on Teachers' Job Satisfaction. Journal of Educational Research. 93 (1). September/ October.
  • Montana, P. J.; B. H. Charnov. (2000). Management (3rd Ed.). New York: Barron's Educational Series, Inc.
  • Owens, R. G. (1981). Organizational Behavior in Education (2nd Ed.). New Jersey: Prentice-Hall International Editions.
  • Tanrıöğen, A. (1995). Öğretmen Moraline İlişkin Yapılan Araştırmalar. Eğitim Yönetimi. Yıl:1, Sayı:1, Kış.
  • Washington, R.J.; H.F. Watson. (1976). Positive teacher Morale- The Principal's Responsibility. NASSP Bulletin. 60 (399), April.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Uras Bu kişi benim

Muammer Kunt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 19 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Uras, M., & Kunt, M. (2006). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNDEN BEKLENTİLERİ VE BEKLENTİLERİNİN KARŞILANMASINI UMMA DÜZEYLERİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 71-83.