The porpuse of this study was to investigate the relationship between the univesity students' personality types based on the Holland's typology theory and their majör fîelds of study. 367 third grade students from the Faculties of Education and Fine Arts in Dokuz Eylül Universty participed to the study. The Self-Directed Search that developed by Holland (1972,1977,1985.1994) was used to determine students' personality types. The results showed significant positive relationships between personality types and majör fîelds of study. Implication of findings were discussed for the educator, psychological counselor, the head of organizations and career counselors.
gördükleri alanlar arasındaki ilişkiyi Holland' m Tipoloji kuramı çerçevesinde incelemektir. Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim ve Güzel Sanatlar Fakültelerinde farklı alanlarda öğrenim gören 367 3. sınıf öğrencisi katılmıştır. Öğrencilerin kişilik tiplerinin belirlenmesinde Holland (1972, 1977, 1985, 1994) tarafından geliştirilen Kendini Rapor Etme (Self-Directed Search) ölçeği kullanılmıştır. Bulgular öğrencilerin kişilik tipleri ile öğrenim gördükleri alanlar arasında anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Araştırma bulguları, eğitimciler, psikolojik danışmanlar, organizasyon yöneticileri ve mesleki danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2004 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 16 Sayı: 16 |