In this study, curriculum development in the field of biology were investigated in Turkey, UK and USA. The study consists of two parts. Firstly, the study of curriculum development in Turkey was examined in general with literature review. Then, it was focused on the education systems which have been practiced on the secondary schools since the establishment of Turkey Republic State, and with changes in these education systems, variations on biology curriculum. In the second part of study, the curriculum developing studies in biology in foreign countries examined. In this part, Biological Sciences Curriculum Study (BSCS) of USA and Nuffield Biology Projects of UK were searched.
Bu çalışmada, Türkiye, İngiltere ve ABDâ de biyoloji alanında geçekleştirilen program geliştirme çalışmaları incelenmiştir. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, Türkiyeâde program geliştirme çalışmalarının başlangıcı literatür taramasıyla genel olarak ele alınmıştır. Daha sonra Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Kuruluşundan bugüne kadar ortaöğretimde uygulanan eğitim sistemleri ve bu eğitim sistemlerinin değişmesiyle, biyoloji dersi öğretim programında meydana gelen değişiklikler üzerinde durulmuştur. Çalışmanın ikinci bölümünde, yurt dışında biyoloji alanında gerçekleştirilen program geliştirme çalışmaları ele alınmıştır. Bu bölümde, A.B.Dâde 1959âun ortalarında biyoloji öğretiminde gerçekleştirilen âBiological Sciences Curriculum Studyâ (BSCS) programı ile yine biyoloji alanında 1960âlı yıllarda İngiltereâde yayınlanan âNuffield Biyoloji Projeleriâ üzerinde genel olarak durulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 14 |