One of the purposes of science education is to make students learn concepts meaningfuly. Photosynthesis is one of the most important concept hard to be understood in biology. The purpose of this study is to investigate the effects of computerâ"based instruction to overcome studentsâ misconceptions related to photosynthesis at the last year of lycee. This study was implemented in two different classes of the same teacher with 53 students in a normal lycee in central Trabzon. The misconceptions were found out through a test including 13 open-ended and multiplechoiced questions. The test was given to the two groups as a pretest and a posttest. It was found that CBI is more effective than traditional method on remediating studentsâ misconceptions related to photosynthesis.
Fen eğitiminin amaçlarından biri de öğrencilerin kavramları anlamlı öğrenmelerini sağlamaktır. Fotosentez olayı da kavranması güç olan biyolojinin en temel konularından biridir. Bu çalışmanın amacı lise son sınıftaki öğrencilerde fotosentez konusunda görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayar destekli öğretimin (BDÖ) etkisini araştırmaktır. Çalışma, Trabzonâda merkeze bağlı bir düz lisede, aynı öğretmenin iki farklı sınıfında toplam 53 lise üçüncü sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirildi. Kavram yanılgıları açık uçlu ve çoktan seçmeli 13 sorudan oluşan bir testle saptandı. Hazırlanan test her iki gruba ön-test ve son-test olarak verildi. Elde edilen bulguların analiz sonuçlarına göre fotosentez ile ilgili kavram yanılgılarının giderilmesinde BDÖâin geleneksel öğretim metoduna göre daha etkili olduğu ortaya çıktı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 14 |