BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2001, Cilt: 10 Sayı: 10, 26 - 33, 01.02.2001

Öz

The purpose of this study was to examine the preference for cognitive consistency in relation to some psychosocial characteristics and academic achievement in student teachers. A total of 335 fourth grade (193 females, 142 males) students from different departments of the faculty of education participated to the study. Data were collected through Preference for Consistency Scale which was adapted to Turkish by the researcher. The results confirmed the expectations that preference for cognitive consistency didn’t correlate with sex but was sigificantly related to perceived level of self adequacy in intelligence and aptitude, decision-making styles and the level of social adjustment.

ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİLİŞSEL TUTARLILIK TERCİHİ

Yıl 2001, Cilt: 10 Sayı: 10, 26 - 33, 01.02.2001

Öz

Bu araştırmada, öğretmen adaylarında bilişsel tutarlık tercihi bazı psikososyal özellikler ve akademik başarı çerçevesinde incelenmiştir. Araştırmaya değişik bölümlerde öğrenim gören 335 (193 kız, 142 erkek) eğitim fakültesi dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, uyarlama çalışması araştırmacı tarafından yapılan Tutarlılık Tercihi Ölçeği kullanılmıştır. Bulgular; tutarlılık tercihinin cinsiyet ile ilişkisiz; algılanan zeka ve yetenek yeterliliği düzeyi, karar verme stilleri ve toplumsal yaşama uyum düzeyi ile de ilişkili olduğuna yönelik beklentilerin desteklendiğini göstermiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Buluş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2001
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 10 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Buluş, M. (2001). ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİLİŞSEL TUTARLILIK TERCİHİ. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(10), 26-33.