This study aims to define the basic competencies of global citizen. By comparing global education acts in some selected European systems with the basic compulsory system of education in Turkey and in the light of some international documents about global education, the study has been resulted with some suggestions for the development of global citizenship education at the basic level of Turkish education system. Dünyada ve Türkiyeâde her bir yurttaş en azından neleri bilse ve yapabilseydi, bugünkü sorunlar yaşanmazdı?
Bu çalışma, temel global yurttaşlık yeterliklerini tanımlamayı amaçlamaktadır. Bunun için bazı seçilmiş Avrupa eğitim sistemlerindeki global eğitim hareketleri ile Türkiyeâdeki zorunlu temel eğitim karşılaştırılmış ve global eğitime ilişkin bazı uluslararası belgeler ışığında, Türk eğitim sisteminde temel düzeyde global yurttaşlık eğitiminin geliştirilmesi için bazı öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 8 Sayı: 8 |