Leisure activities is a part of education, a kind of experience and a way of satisfaction. It is a subject to be dealt with seriously throughout all age periods. However, it plays a vital role in terms of university life that is considered as a transition period during which the individual personality developments are completed to a great extent and adult models are shaped. The aim of this study is to determine the preferences of Pamukkale University students for leisure activities, mates and places with the help of variables such as sex, income and parents education. For this purpose a field research has been carried out in 401 students of four faculties of Pamukkale University between May 1996 and July 1996. The results obtained show the fact that university students prefer passive leisure activities. The most preferred leisure activities are reading and listening to music. They are interested in sports mostly as spectators. It is observed that university students prefer participating in leisure activities with their friend groups. In this study the relationship between the education level of parents and orientating their children to choose leisure activities has been analyzed. It has been observed that participation rate in leisure activities is higher in well-educated families.
Boş zamanların değerlendirilmesi, bir deneyim biçimi eğitim safhası ve duyguların boşalımını sağlayan bir yoldur. Boş zamanların değerlendirilmesi, insanın içinde bulunduğu her dönemde önemle ele alınması gereken bir konudur. Ancak bireylerin kişilik gelişimlerinin büyük ölçüde biçimlendiği,yetişkinlik modelinin kurulduğu bir geçiş dönemi olarak görülen üniversite gençliği açısından etkisi daha da önemlidir. Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinin sosyal ve ekonomik özelliklerine göre boş zamanlarını kimlerle, hangi faaliyetlere katılarak ve nerelerde geçirmeyi tercih ettiklerinin cinsiyet, gelir ve anne-baba öğrenim durumu gibi değişkenler yardımıyla saptanmasıdır. Bu amaçla bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma Mayıs 1996 ile Temmuz 1996 tarihleri arasında Pamukkale Üniversitesiâne bağlı dört fakültenin öğrencilerinden oluşan 401 öğrenciyle gerçekleşmiştir. Araştırmamızda elde ettiğimiz sonuçlar, üniversite ö?rencilerinin boş zamanlarını daha çok pasif faaliyetlerle değerlendirdiklerini ortaya koymuştur. Öğrencilerin en yüksek oranda tercih ettikleri faaliyet türü birinci sırada kitap okumak, ikinci sırada ise müzik dinlemektir. Öğrencilerin spora olan ilgileri daha çok izleyici düzeyindedir. Üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını daha çok arkadaş gruplarıyla beraber geçirmeyi tercih ettikleri görülmüştür. Araştırmamızda, üniversite öğrencilerinin anne ve babalarının öğrenim durumları ile ailelerin öğrencileri boş zamanlarını değerlendirmeye yönlendirmeleri arasındaki ilişki irdelenmiş ve öğrencilerin anne-babalarının öğrenim durumları yükseldikçe, gençleri boş zamanlarını değerlendirmeye yönlendirmelerinin arttığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2000 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 8 Sayı: 8 |